Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zaterdag, december 09, 2006

Miss Romy schenkt gage aan armen

Door Jan in ‘t Groen

De Kaatsheuvelse zangeres Miss Romy Veerkamp schenkt haar gage aan mensen die het financieel moeilijk hebben. .

De zangeres, in het dagelijks leven Jessica Veerman, wil iedereen die het moeilijk heeft helpen. Mensen die een invalidenwagen of een rollator nodig hebben. Ook ouders die het schoolreisje van hun kinderen niet kunnen betalen mogen bij haar aankloppen.

Momenteel heeft de zangeres haar pijlen gericht op een gezin uit Made. “Dat vrouwtje heeft twee kinderen en moet van 250 euro per maand rondkomen. “Ze zit in de schuldsanering en alles wordt haar afgepakt. Ze krijgt 250 euro en daar moet ze het een hele maand mee doen. Ze stoppen je wel in de schuldsanering, maar je komt daar niet uit. Ze loopt haast door de muur heen, maar door mijn gage aan haar te schenken kan ze schoon schip te maken en een nieuwe start maken. Ze moeten alleen niet zo dom meer doen”, aldus Romy. Volgens haar manager Annie veerkamp, heeft het nogal wat voeten in aarde gehad om het bij de sociale diensten voor elkaar te krijgen dat de giften niet gekort worden op de uitkering of schuldsanering. “We hebben nu zwart op wit dat als Romy geld schenkt, de mensen niet gekort worden”.

Verenigingen
Volgens de weldoenster gaat niet al haar verdiende geld naar goede doelen: “Ik heb mijn gewone optredens maar ik wil graag bij verenigingen of mensen die iets te vieren hebben optreden. Die gage gaat dan naar de minima. “Maar….ik ben nog niet bekend genoeg. Volgens Romy hoeft Frans Bauer maar met zijn vingers te knippen en zijn agenda loopt vol. “Daar wordt door kasteleins dik geld aan verdient maar ik ben maar een derderangs artiest en ik moet er hard voor knokken”. Romy kent zelf de klappen van de zweep. “Ik heb in armoede geleefd en tussen de rijksten der rijken. Maar wat me stoort is dat hoe rot je ook bent, en je hebt geld, dan ben je iemand, want het laagje vernis is mooi, en dat bepaald wie je bent. Maar als je geen geld dan mag je sterven”. Romy Veerkamp, zit zo’n 25 jaar in het vak en woont sinds zeven jaar in Kaatsheuvel. Ze is geboren in Rotterdam. Volgens haar zeggen is ze een allround artiest. Romy: “Mijn repertoire loopt uiteen van Nederlandstalige covers tot eigen gecomponeerde nummers. Froger heb ik eruit gegooid wat dat klinkt zo afgezaagd”. Binnenkort komt haart nieuwe cd uit. Belangstellenden of mensen die willen boeken kunnen Miss Romy bereiken via de internetsite www.missromy onder vermelding van actie of bellen naar 06-23508714.