Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, december 20, 2007

Kaatsheuvelse jeugdvrijwilliger op handen gedragen

Verzorgingcentrum de Vossenberg blij met jeugdige vrijwilliger.

Het is gezellig druk in de ontspanningsruime van Verzorgingscentrum de Vossenberg. Wessel van Boven (14), die dinsdagavond als jeugdvrijwilliger van Loon op Zand werd gekozen voorziet bejaarde dames van een kopje koffie. Wessel werd door de vrijwilligers van De Vossenberg genomineerd voor zijn grote inzet voor ouderen in het Zorgcentrum. De uitverkiezing is overal het gesprek van de dag. “Het is net of ik jarig ben. Iedereen feliciteert me”, vertelt de bescheiden Wessel. De student zorg en welzijn aan de Scholengemeenschap De Overlaat in Waalwijk is op school meteen een beroemdheid: “Ik kreeg applaus in de klas en de directeur belde me of hij de foto op mocht hangen in de hal”, vertelt hij schuchter.
Volgens coördinator Connie Mutzers zijn de ouderen stapel op de knul. Mevrouw Pijnenburg (76) bevestigt dit meteen: “Ik vind hem geweldig! Hij is gedienstig en hij staat voor alleman klaar. Wat moeten wij dan nog meer”. De dames steken hun waardering niet onder stoelen of banken. “Een tien met een griffel en een schoolbank vooruit”, aldus mevrouw Pijnenburg. Ook volgens mevrouw van Daalen doet Wessel zijn werk prima. Collega-vrijwilligster Corry Vermeer noemt hem een superknul. Wessel laat alles gelaten over zich komen. Op de vraag hoe hij in het Zorgcentrum terecht is gekomen vertelt hij: “Mijn oma (85) woont hier, mijn moeder werkt hier, en voor de beroepskeuze werd me geadviseerd om hier eens te gaan kijken. Dat beviel me prima en toen heb ik me als vrijwilliger aangemeld”. Over zijn motivatie zegt hij: “De gezelligheid trekt me, het is gewoon leuk om te doen”. De toekomst van Wessel ligt zeker in de zorg. “Als ik deze twee jaar afgemaakt heb, wil ik verder studeren. Ook het vrijwilligerswerk wil hij blijven doen: “Ook al komt er een aanbod voor een bijbaantje, dan blijf ik alleen dit doen”.