Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, maart 07, 2007

Ziekenhuisopname afgebroken

Het is niet gebruikelijk, maar voor een keer een persoonlijke mededeling.

Ik ben vandaag om 11.00 uur opgenomen in het Tweesteden Ziekenhuis in Tilburg voor een heupoperatie. Omdat mijn gezondheidstoestand nogal complex is moest ik een dag voor de operatie binnen zijn. Om half 12.30 lag ik aan het infuus en diverse artsen kwamen langs. Nu hebben mijn vrouw en ik een intakegesprek met de anestisist en veertien dagen geleden een intake gehad met de zorgmanager van afdeling. 2B. Deze vertelde ons dat ik zes dagen voor de operatie de bloedverdunners en de plastabletten moest laten staan. Mijn vrouw vroeg nog verwonderd: "De plastabletten laten staan, dat kan toch niet? Volgens de manager was het beter dat ik met n;n eigen vocht de operatie inging dan dat ze het tijdens de operatie bij moesten geven. Zo gezegd, zo gedaan. Vanmiddag kwam de cardioloog langs. Die constateerde dat ik teveel vocht bij me droeg en hij achtte het niet verantwoord om de operatie door te laten gaan, Volgens haar was de informatie die wij gekregen hadden van de zorgmanager verkeerd. Ik had de plastabletten door moeten slikken. Nu zit ik weer thuis en begint het circus weer opnieuw. Ik weet niet of ik het nog op kan brengen. We zien wel

meer info op: http://janintgroen.wordpress.com/

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Jan,
Hartstikke vervelend voor jou en jouw gezin.
Ik heb 34 jaar in de gezondheidszorg gewerkt daarom verbaasd dit mij niet helemaal.Ook hier is weer sprake van miscommunicatie!!!! Jan wel doorzetten hoor,ook al begrijp ik jouw gevoelens.
Heel veel groeten:Hans en Mieke.

07 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Jan,

Ik bel je morgen

groet van Jacky

08 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Jan dit is verschrikkelijk.Je hebt je er zo mentaal voor bereid op die operatie...En dan mag je weer naar huis??Door een foutje van de zorgmanager?Zit die persoon wel op de goede plek?Ik weet niet wat die voor werkzaamheden doen.Ben nog nooit een zorgmanager tegen gekomen in het ziekenhuis.Maar ik liet het er niet bij zitten,zo iemand moet weten toch waar hij het over heeft?Laat hem weten wat voor emotionele schade wat hij aan richt..Jan ik wens je heel veel sterkte en rust,zodat je de kracht kan vinden om dit alles weer over nieuw te kunnen doen.MvG Marianne

08 maart, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Vervelend voor je Jan. Miscoomunicatie komt kennelijk overal voor, maar dat wist je al. Sterkte de komende tijd!

09 maart, 2007  

Een reactie posten

<< Home