Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, april 03, 2007

Kaatsheuvel: Gasthuisstraat 37

“Het is net een dierentuin”

Door Jan in ‘t Groen

De bewoners van de Gasthuisstraat`in Kaatsheuvel storen zich mateloos aan het leegstaande pand ter hoogte van nummer 37. De dubbele woning waar vroeger schoenfabriek Napolina in gevestigd was, staat al meer dan twaalf jaar leeg en is volgens buurtbewoners een bouwval die levensgevaarlijke situaties op kan leveren. Mevrouw Helena Verstappen woont tegenover het leegstaande pand. “Het is net een dierentuin. Er huizen massa’s kraaien in ”, verklaart ze. Ze wijst naar de losliggen dakpannen en losstaande schoorsteen. “Als het hard waait komt alles naar beneden.”. Volgens Verstappen blijven de toeristen stil staan bij het pand. “Ze vragen zich af wat het is?”. Mevrouw Verstappen weet niet wat er met het pand gaat gebeuren. “Van mij mogen ze het vandaag nog slopen’. De familie Spapens, die pal naast het pand woont zegt veel overlast te hebben. Bianca Spapens vreest voor de zomer. “Nu hebben we al veel last van muizen en als het zomer wordt komen de ratten weer”. Spapens is met name bang voor storm. “Omdat de ramen eruit liggen en de kozijnen los staan zijn we bang dat bij een harde storm de boel de lucht in gaat”. Haar vader Wil wijst op de achterdeuren die openstaan. Volgens Bianca valt met de eigenaar niet te praten. Het pand is eigendom van J.B.G. van Kerkhof uit Dongen. Hij reageert verbaast: “Ik zie geen problemen. Er heeft pas één persoon geklaagd en dat hebben we toen netjes opgelost”. De eigenaar wacht volgens zijn zeggen op een ontwikkeling achter de fabriek waar de gemeente mee bezig is, en kan dat nog wel even duren “Dat de buurt het niet mooi vindt, daar heb ik niet zoveel mee. Ik ben een ondernemer en ik mag met mijn pand doen wat ik wil”. Volgens Van Kerkhof is het pand niet bestemd voor eigen gebruik. “Geïnteresseerden kunnen het kopen of huren”.



Labels:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

De eigenaar is al in actie gekomen

03 april, 2007  

Een reactie posten

<< Home