Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

maandag, augustus 20, 2007

De wonderlijke terugkeer van zes fietsen in Kaatsheuvel



Door Jan in ’t Groen

Kaatsheuvel – Zes bewoners van seniorencomplex “De Vaertkant” hebben hun gestolen fiets terug. Drie fietsen stonden keurig gestald voor de deur, de anderen drie werden in de nabije omgeving teruggevonden. Uit de gezamenlijke fietsenberging van het ouderencomplex werden vorige week twaalf fietsen gestolen. Volgens de politie hebben de dieven na de publicaties in het Brabants Dagblad vermoedelijk wroeging gekregen en de fietsen terugbezorgd. “Je snapt natuurlijk wel dat wij het heel fijn vinden dat die mensen hun spullen weer terug hebben”, zegt een politiewoordvoerder. Zowel de diefstal en het terugvinden van de fietsen zorgt voor veel spanning onder de bewoners. Sommigen hebben door de spanning last van astma. “Ik zat vanmorgen rond negen uur voor de raam en ik zie drie fietsen staan. Toen ik goed keek zag ik dat de fiets van Sjan Muskens en Fien van Vugt erbij stonden, en ik heb gelijk de mensen gewaarschuwd”, vertelt mevrouw Maas. Even later, als iedereen op staat en als Bert Grootswagers komt vertellen dat hij achter de Gildenbond de Spartamet van Mevrouw Muskens en nóg een gewone fiets heeft gevonden kunnen de eigenaren hun geluk niet op. “Ik ben zó blij dat ik hem terug heb, dat fietsje leek voor mij gemaakt. Ook dieven hebben een dus een hart”, vertelt Mevrouw van Vugt met tranen in haar ogen. “Ik heb van iemand een leenfiets gekregen, maar daar ben ik al mee gevallen”, klinkt het sneu. Mevrouw Hendriks is zo blij dat ze meteen een eindje gaat fietsen. De dames Kuipers, Braat en Kroot, waarvan de fiets nog niet is teruggevonden staan er wat beteuterd bij te kijken. “Ik hoop maar dat ze die van mij ook nog terugbrengen”, zegt een van de dames. Mevrouw Maas, wiens fiets niet gestolen is, gaat vannacht niet naar bed. “Ik blijf voor de raam zitten en hopen dat de heilige Sint Gerardus ervoor zorgt, dat de andere bewoners hun fietsen ook terugkrijgen. Want je ziet wel dat wonderen weldegelijk bestaan”.

Labels: