Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, januari 06, 2009

Veel binnenwegen nog spekglad

Kaatsheuvel - Het strooien op binnenwegen lijkt er nog steeds niet in te zitten bij de gemeente Loon op Zand. In sommige straten kun je gewoon schaatsen. Het is natuurlijk vragen om problemen. Zeker bij aanhoudende vorst.

34 Comments:

Blogger Kaatsheuvel said...

Zojuist is er toch gestrooid in de straat!!!

06 januari, 2009  
Blogger cilomax said...

persoonlijk vind ik het wel prettig dat er hier in de straat (nog) niet gestrooid is, nu wordt er tenminste een keertje met een normale snelheid hier door de straat gereden!!
(en lig je midden in de nacht niet met gierende hartkleppen in bed als er weer eens een of andere randdebiel als een achterlijke met z'n aanhanger over de drempel scheurt)

06 januari, 2009  
Blogger Kaatsheuvel said...

Da's ook weer waar..........

06 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nou, ik zie mezelf hier nog niet zonder valpartijen de wijk uitfietsen. 't Is een grote ijsbaan.

06 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ja kijk is in de jeroen boschstraat enz straten met drempels levens gevaarlijk

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het ergste vind ik dat de containers niet worden leeggehaald omdat er niet gestrooid is.

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Meen je dat nu over die containers?

groet Jacky

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Van Gansewinkel rijdt hier net de straat uit.( venakker, vogelenzang) Helaas blijft alles of in ieder geval een groot deel achter in de containers van het gft omdat dat is vastgevroren.

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

bij mij bleef alles achter in de container,maar ja wat wil je ook.
1x omhoog dan weer laten zakken en wegwezen.

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Bij de oude containers waren ze inderdaad nog wel eens extra hard aan het schudden.

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

In mijn GFT container zat alleen maar een kapot geknipte kerstboom. Die vriest echt niet vast. Hij was niet geleegd.

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

waar laat jij je gft dan (theezakjes,koffiefilters aardappelschillen, fruit? In de restafvalbak?
Jammer nu zit je kliko vol met kerstboom en moet je weer 2 weken wachten.

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ok goed, er zat wel wat in, maar ik heb afgezien van wat sinasappelschillen en een paar koffiefilters eigenlijk nauwelijks GFT.
Als ik de kerstboom niet meereken zou hij bij mij misschien 2x per jaar geleegd moeten worden.

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nu gooien we al het GFT in de rest afval bak want je laat het GFT niet nog 2 weken staan.
O wat zijn we blij met dit nieuwe systeem

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

En niet voor het één of ander, hoor, maar er zit bij mijn bakken nog steeds geen sticker (en in die ene nog geen chip)van de gemeente! Ik dacht dat dat onderhand toch wel moest gebeuren???! De gemeente moet inmiddels toch een lijst hebben met daarop op welke bakken, in welke straten en zelfs precies op welk nummer nog geen chip zit?

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

@ Anoniem,
mooie info waar wij wat aan hebben.
en dan durft de gemeente nog te blijven zeggen dat het geen chaos is tegen de VVD fractie. Ook ik heb nog geen sticker , chip of wat er moet op zitten.
Vandaag hoorde ik zelfs dat er bij iemand nog steeds de juiste bakken niet geleverd zijn. Er is al verschillende keren kontakt opgenomen met de gemeente maar helaas geen afdoende resultaat.
Chippen/stickeren kan niet met vriesweer is ons verteld. Maar in de eerste 2 weken heeft het en niet geregend en niet gevroren toen men begon met omwisslen.
Jacky Smit fractievoorzitter VVD Loon op Zand

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat!!?!?! Geen sticker en geen chip? CHAOS...... je reinste anarchie! Bel de kranten......
Of....stel je niet zo aan.

Waar heb je een chip voor nodig? Nergens. Die chip is nodig voor van ganzewinkel. Geen chip = hun probleem.

Jacky, misschien kun je ook vast de lijst en je voorkeursnummer erbij zetten, want zo te zien zijn de verkiezingen wat vroeg begonnen dit keer.

08 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

@ Henk,

Oje jij hoort ook bij de club die het geen chaos vind. Vreemd om te zeggen "geen chip is hun probleem." De chips zijn van de gemeente, en zorgen ervoor dat er juist geteld wordt, daar moet nl. op afgerekend worden bi van gansewinkel. Als jij je bak niet buiten zet kan er zomaar wat geteld worden nu, Er is geen enkele controle.

08 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

en by the way er was maandagavond praktisch geen zout meer dat is de oorzaak dat er in het begin niet zo veel gestrooid werd.

08 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik zeg niet dat er niet geleerd kan worden van mogelijke fouten die gemaakt zijn. Maar ik vind inderdaad dat er behoorlijk overdreven wordt ja.
Tuurlijk snap ik dat er dingen zijn misgegaan en dat is jammer. Vooral voor mensen die er last van ondervinden. Ik stoor me alleen een beetje aan het feit dat de overlast die mensen ondervinden gebruikt wordt om campagne te voeren voor 2010.

08 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Henk ga aub terug op schoot van je vader de wethouder zitten. je zit gewoon te raaskallen.

08 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad: Henk.... wat een kletspraat van jou. En ik stem absoluut nooit op de vvd, maar ben een SP'er die hinder ondervindt van het feit dat de bakken pas na 20.00 uur in de kou teruggezet mogen worden, want dat moest volgens de gemeente.


Anoniem zonder sticker en chip

08 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

mijn bak is niet geleegd hoor van de week zoals bijna geen 1 in de nieuwenakker??????

08 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

De wagen heeft wel rondgereden maar alles zit vastgevroren dus alles zit nog in de bakken.

08 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dus het probleem ligt bij van Ganzewinkel (die in sommige straten waar niet gestrooid is niet gereden heeft heb ik gehoord) en bij de vorst.
Maar Jacky, als van Ganzewinkel alleen gechipte containers kan tellen dan wordt het toch pas een probleem als ze niet-gechipte containers niet meer ophalen?
Of zijn er al gevallen waar ze die hebben laten staan?

09 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dat de container nu wel of niet een chip heeft is op dit moment nog helemaal niet belangrijk. Dat wordt pas belangrijk als er straks gekozen is voor het diftar systeem(wat er ongetwijfeld komt) Verder ben ik het deze keer helemaal met Henk eens dat er overdreven veel (negatieve) aandacht wordt gegeven aan een relatief klein probleem bij een zo grote operatie. Maar wat de gladheid betreft, en daar ging dit onderwerp over, als iedereen nou eens zijn eigen stoepje schoonhoud dan zijn we met z'n allen een heel eind verder.

09 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

In België ben je verplicht de stoep voor je deur sneeuwvrij te maken.

09 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hier niet

09 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hier niet

09 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Over de Chips en waarom:
"Zoals eerder in het Weekjournaal vermeld zijn de voorbereidende werkzaamheden voor het omruilen al gestart: op dit moment worden voor de digitale chips al gaten geboord in de containers die wekelijks buiten staan. De chips worden geplaatst op het moment dat uw containers omgeruild worden. We zullen deze chips nog níet gebruiken voor het systeem van gedifferentieerde tarieven (Diftar). Het is nog niet duidelijk of en wanneer dit in Loon op Zand ingevoerd zal worden. Maar het is voordeliger om tijdens deze grote omruilactie alvast de voorbereidingen te treffen dan om dit achteraf nog te doen. Voorlopig gebruiken we chips alleen om goed in beeld te krijgen hoeveel containers wekelijks geleegd worden. Het aantal ledigingen is bepalend voor het tarief dat wij als gemeente betalen aan het bedrijf dat de containers leegt."
Dus Henk ...

10 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hier in de mark is t nogsteeds spekglad, men kan hier glijden en slippen zonder moeite.

waarom wordt er niet gestrooid?
geen strooizout?

10 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Jongens maak je aub niet zo druk om de chip,wat kan mij de chip schelen,Ik zet me container buiten en we zien het allemaal wel.

Weet je waar ik me druk om maak om de maten van de afval containers.

De bakken worden niet leeg gemaakt als de deksel een beetje open staat.want dan moeten ze een rode kaart uit schrijven.Nou belachelijk vindt ik dit.
We zijn met kerst en oud en nieuw met veel personen geweest en met die dagen heb je meeste tijd meer afval als anders.moet je het maar bewaren tot over 2 weken.Nou sorry belachelijk vindt ik dit,
Ik weet wel als dit zo blijft dat ik ga dumpen hoor,en ik zal zeker uberhout nie de enige zijn.

Over de maten van de papier kliko's
Eerst kon ik met me papiercontainer een maand doen maar nu nie meer,weet je wat we gaan doen al het paier dumpen op straat,kijken hoe vlug ze in gaan grijpen heb ik het idee.In een woord het is belachelijk.

Weet je wat ze hadden moeten doen.
De container de oude gft dus de bruine,die hadden ze gewoon 3 moeten geven die grote dan was heel het probleem nie geweest.
de schot er uit laten en hopla iedereen kan zijn afval kwijt.

We zien wel wat de toekomst brengt maar hoe het nu loopt zal een drama worden.ze moeten niet naar 1 persoon kijken maar ook een huishouden met 3 kinderen,zie je dan misschien het verschil kwa afval

12 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik haal het ook echt niet hoor 2 weken met mij restafval na anderhalve week zit dat ding bomvol,en waar moet je dan met je vuil toch blijven?die van mijn staat nu ook open maar o wee als ze hem niet legen dan kiep hem leeg over de straat ik zweer het!

12 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

frederikhendrikpark is ook niks opgehaald want het was hier een nog ergeren ijsbaan als in de willem de zweigen laan

Vooral omdat er zoveel bogten in de straat zitten.

12 januari, 2009  

Een reactie posten

<< Home