Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, januari 06, 2010

Raadslid Foks van Gemeentebelangen naar Pro3

Kaatsheuvel - De Kaatsheuvelse Liesbeth Foks, gemeenteraadslid voor Gemeentebelangen zorgt voor een opmerkelijke overstap. Haar naam prijkt op nummer negentien van de kieslijst van de nieuwe partij Pro3. Die partij staat op veel punten lijnrecht tegenover Gemeentebelangen, en wil een heel andere koers gaan varen dan de grootse coalitiepartij in Loon op Zand.
Ad van Laarhoven, fractievoorzitter van Gemeentebelangen, zegt totaal verrast te zijn door de switch van Foks. “Ik hoor daar nu pas van. Ze heeft daarover nooit iets tegen mij gezegd”, stelt hij. Liesbeth Foks heeft samen met haar man Guus Foks (hij staat op plek negen van de kieslijst) dus aansluiting gezocht bij Pro3. Ambities om na de verkiezingen in de gemeenteraad te gaan zitten heeft ze zelf niet. “ Tot maart zit ik nog voor Gemeentebelangen in de gemeenteraad, daarna is het welletjes geweest”.
Foks vindt het zelf niet zo verrassend dat ze op de kieslijst te vinden is van Pro3, waarin de huidige oppositiepartijen PvdA en GroenLinks opgaan. “We zijn toch meer van PvdA-huize, maar sluiten ons ook graag aan bij een lokale partij. Pro3 biedt in dat opzicht nieuwe kansen.” Echt op haar plaats voelt ze zich ook niet bij Gemeentebelangen, beaamt ze. “Het is moeilijk om te omschrijven. Maar ik krijg niet de ruimte waarop ik hoopte”.
Foks heeft geen overleg gehad met Gemeentebelangen. “Maar via de tamtam was al veel bekend”. Zo was Fox aanwezig tijdens de openbare oprichtingsavond van Pro3. De tamtam lijkt van Laarhoven niet bereikt te hebben. De fractievoorzitter gaat uitzoeken of dit volgens de regels allemaal kan. “Ik ga in elk geval met haar praten”.

3 Comments:

Blogger Bart Gossen said...

Het enige wat GB kan doen is haar uit de partij gooien, de zetel is en blijft voor Liesbeth. De Kieswet staat hieraan niet in de weg.

06 januari, 2010  
Blogger Jacky said...

wie weet zaagmasjien wat voor effect dat nog kan hebben de komende raadsvergadering in stemmingen.

07 januari, 2010  
Blogger Bart Gossen said...

Ow sorry. Ik weet niet hoe ik aan dat zaagmasjien kom (althans hoe ik eraf kom), maar ik ben gewoon Bart Gossen.

Ach die ene stem zal niet zo heel veel uitmaken toch. Stel dat GL, PvdA en de VVD samen optrekken (dualistisch gedacht hè?) plus die ene stem van GB... Dan heb je er nog maar 8.

07 januari, 2010  

Een reactie posten

<< Home