Aanpak reclame winkels
KAATSHEUVEL – Veel winkelstraten in de gemeente Loon op Zand worden nu ontsierd door ‘lelijke reclame- uitingen’ op gevels en uitstallingen op stoepen. Er moeten duidelijke richtlijnen komen over wat allemaal wel en niet mag. Zo kan het huidige straatbeeld sterk verbeterd worden, stelt adviesbureau BRO. „Er is nu sprake van een kakofonie aan reclame-uitingen op gevels en uitstalling van producten op de stoepen”, concludeert BRO in het nieuwe sociaal-economische beleidsplan van de gemeente Loon op Zand.
Ook wethouder Wim Aussems (Gemeentebelangen, economie) stoort zich aan de vele uitstallingen van winkels: blokkades op stoepen waar bijvoorbeeld mensen met rollator of rolstoel nauwelijks langs kunnen komen.
Ook de reclame op de gevels zou beter op elkaar afgestemd moeten worden. Winkels moeten herkenbaar blijven, maar dat kan ook op een andere manier, zo is de gedachte.
In het sociaal-economisch beleidsplan van de gemeente Loon op Zand wordt aangedrongen op een duidelijk ‘reclame- en uitstallingenbeleid’ voor de hele gemeente en dat op korte termijn. Het is een van de actiepunten in de discussienota.
Bron: Brabants Dagblad Auteur: M. Koster
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home