Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, november 26, 2010

Aanpak reclame winkels

KAATSHEUVEL – Veel winkelstraten in de gemeente Loon op Zand worden nu ontsierd door ‘lelijke re­clame- uitingen’ op gevels en uit­stallingen op stoepen. Er moeten duidelijke richtlijnen komen over wat allemaal wel en niet mag. Zo kan het huidige straatbeeld sterk verbeterd worden, stelt adviesbu­reau BRO. „Er is nu sprake van een kakofonie aan reclame-uitingen op gevels en uitstalling van producten op de stoepen”, concludeert BRO in het nieuwe sociaal-economische be­leidsplan van de gemeente Loon op Zand.

Ook wethouder Wim Aussems (Gemeentebelangen, economie) stoort zich aan de vele uitstallin­gen van winkels: blokkades op stoepen waar bijvoorbeeld men­sen met rollator of rolstoel nauwe­lijks langs kunnen komen.

Ook de reclame op de gevels zou beter op elkaar afgestemd moeten worden. Winkels moeten herken­baar blijven, maar dat kan ook op een andere manier, zo is de ge­dachte.

In het sociaal-economisch beleids­plan van de gemeente Loon op Zand wordt aangedrongen op een duidelijk ‘reclame- en uitstallingen­beleid’ voor de hele gemeente en dat op korte termijn. Het is een van de actiepunten in de discussie­nota.
Bron: Brabants Dagblad Auteur: M. Koster