Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, juni 26, 2007

Cees en Nel: 'We zijn nog net zo verliefd als toen'

KAATSHEUVEL - Oorlogsjaren, een steenkoude winter. Voor timmerman Cees Pepping was er vanwege het extreme weer geen werk. Dus ging hij schaatsen bij de ijsbaan. Daar viel zijn oog op een aardig meisje. Ze had moeite om haar schaatsen aan te trekken, en nog meer moeite met de slag zelf. Maar Cees was niet de beroerdste om Nelleke Brekelmans de fijne kneepjes van het zwieren en zwaaien bij te brengen.
Koning Winter bracht ze bij elkaar, de liefde deed de rest. Hoewel, die liefde moest bij haar toch
even groeien. "In het begin vond ik hem nogal verwaand. Maar dat draaide snel bij, Cees was en is nog altijd charmant en galant." Gisteren vierde het echtpaar zijn diamanten bruiloft.
Net als zijn vader kasten en deuren maken of raamkozijnen blijven repareren, daar hadden Cees en een paar broers geen zin in. Ze begonnen een aannemersbedrijf. Het waren jaren van keihard werken. De bouwkeet was voor Cees, projectleider en uitvoerder, zijn tweede thuis. Maar toch: "Mijn allermooiste project was het huis dat we aan het Wilhelminaplein in Kaatsheuvel hebben gebouwd. Ja, ons eigen huis." Daar zijn negen kinderen opgegroeid. Opvallend: bijna allemaal zijn ze terechtgekomen in het onderwijs en de zorg. Nel: "Dat zullen ze wel van mij hebben."
Ruim twee jaar geleden zijn ze verhuisd naar serviceflat Molenwijck in Loon op Zand. "Die heb ik 30 jaar geleden nog gebouwd. Toen zeiden ze nog tegen mij: 'Dat is iets voor jou.' Ik dacht: mij zullen ze hier niet zien. Toch gebeurd, maar ik heb er geen spijt van. We hebben het hier erg naar ons zin." En ook: "Het scheppen van woningen is het mooiste dat er is."
Na al die jaren nog lang niet uitgekeken op elkaar. "We zijn nog net zo verliefd op elkaar als toen", zegt Nel (87). "Het geheim van zo'n lang huwelijk? Veel voor elkaar over hebben. En niks opkroppen

Labels: