Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, november 23, 2007

Blogspot wordt steeds meer een forum

Normaliter lees ik de reacties op de geplaatste berichten niet. Waarom weet ik niet, maar als er een bericht gepost is laat ik iedereen vrij om te reageren. Vanavond heb ik de reacties van de laatste maand eens doorgelezen. Wat me opvalt is dat de meeste reacties anoniem zijn. Sommigen zijn persoonlijk gericht en hard. Daar is op zich niets mis mee, maar deze site is geen forum waar onbeperkt gediscussieerd kan worden. Ik ben me ervan bewust dat sommige stellingen reacties uitlokken. Dat is ook de bedoeling. Maar als de reacties anoniem blijven ga ik de software zo aanpassen dat degene die reageert zich eerst moet registreren. Het is immers zo gemakkelijk om te schoppen tegen iemand die zich niet kan verdedigen. In de journalistiek is wederhoor het belangrijkste. Aangezien ik de journalistieke normen respecteer zal ik als het aantal anonieme reacties zo hoog blijft maatregelen nemen en zal registratie nodig zijn. Het is dus aan U!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Er zit iets in mijn systeem zodat mijn voornaam hier steeds bij de reacties automatisch ingevuld staat. Ik denk dat 't te maken heeft met Google. Op mijn startpagina log ik namelijk automatisch in bij gmail van Google. En onder de mogelijkheid om te kiezen voor follow-up comments staat mijn gmail-adres al ingevuld.
Op mijn Mac wordt deze blogspot het best weergegeven door Firefox.

23 november, 2007  

Een reactie posten

<< Home