Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, januari 24, 2008

Een knipoog naar het gemeentehuis in Kaatsheuvel

Embargo bij perscommuniqués
Er bestaat ook een embargo in de journalistiek. Hierbij krijgen sommige journalisten op voorhand informatie over een nieuwsfeit of over een bekendmaking, op voorwaarde dat ze die informatie niet verspreiden vóór een bepaalde dag en uur. Zo kan boven een persbericht staan: "Persbericht onder embargo dinsdag 9 oktober 06.00 uur."

In de wereld van de media kunnen journalisten voor de officiële datum van een stuk (bijvoorbeeld de Miljoenennota) al beschikken over het stuk, als ze niet publiceren vóór de datum van het embargo.

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

VERTEL: Je hebt iets te vertellen! Ik weet het zeker. Het zit op het puntje van je tong. Je wil helemaal geen embargo bij wat je gehoord hebt. Het is niet zomaar een knipoog. Wie gaat er weg, wie wordt er vervangen, welk project gaat niet door of stagneert of hoeveel heeft Loon op zand met de komende Postcodeloterij gewonnen? Of is er iemand betrapt in een fietsenstalling? VERTEL AUB.

24 januari, 2008  
Anonymous Anoniem said...

U heeft wel een erg rijke fantasie!

24 januari, 2008  
Anonymous Anoniem said...

AHAA,
Inmiddels weet ik het ook. En ik moet zeggen: ik ben ernstig geschokt! EMBARGO EMBARGO: HOEZO???

Ach nieuws onder embargo kan inderdaad schokkend en verrassend zijn........

Maar ik ga het echt niet vertellen want ik weet wat Embargo betekent; hoewel het zit op het puntje van mijn tong,.....

Zal ik het toch maar vertellen?


Nee Niet doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

24 januari, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De haan heeft gekraaid, ik herhaal: de haan heeft gekraaid. De duif is uitgevlogen, ik herhaal: de duif is uitgevlogen.

24 januari, 2008  
Anonymous Anoniem said...

google

24 januari, 2008  
Blogger janb said...

Is er in het verleden al niet iets mis mee geweest met een raadslid die het EMBARGO had gebroken ?
Dus: journalisten let op !!

25 januari, 2008  

Een reactie posten

<< Home