Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, januari 06, 2009

Loon op Zand geeft signaal af tegen discriminatie

KAATSHEUVEL - Loon op Zand wil dit jaar extra aandacht schenken aan de bestrijding van discriminatie.

De gemeente werkt daarbij samen met RADAR, de Brabantse organisatie die discriminatie wil uitbannen.

Sinds gisteren hangt in de gemeentewinkel een groot banier dat bezoekers aan het denken moet zetten. Op het doek staat onder meer de tekst van artikel 1 uit de grondwet: 'allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld'. Het dundoek is volgens burgemeester Wim Luijendijk nog maar het begin. Zo wordt gewerkt aan vervolgacties rond de anti-racismedag op 21 maart en de 4/5 mei-viering. De plannen daarvoor worden nog verder uitgewerkt. "We willen een duidelijk signaal afgeven", aldus Luijendijk.

Volgens de gemeente verdient een belangrijk onderwerp als discriminatie veel aandacht en is daarom contact gezocht met RADAR. "Uit Loon op Zand komen niet opvallend veel meldingen van discriminatie", stelt Jochen Dekker van RADAR. "Maar het komt hier uiteraard ook voor. Het probleem beperkt zich niet alleen tot de grote steden. Discriminatie komt ook steeds vaker voor in de kleinere gemeenten."

Bron : wenstie Gemeente/Ntabants Dagblad

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

'allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld'

Dan dus ook ophouden met positieve discriminatie bij sollicitaties naar ambtenaarsfuncties?

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja dus ophouden met "bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een vrouw"

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

die laatste anonieme reactie heb ik geschreven. De juiste persoon op de juiste plek is zoals het hoort te zijn.

07 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ook niet dat gezeik meer dat ze liever een man hebben om te shouwen zodat de vrouwen bijna niet aan een baan komen.

wat ben je bang dat we ZWANGER WORDEn?

12 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik kreeg laatst ook de vraag of ik een vriend had en toen ik zij nee leken ze opgelucht.

ze hadden het al namelijk bij een ander sollicitatie gesprek ook gevraagd en toen zei ik ja.
kreeg echt van alles over me heen.
of ik ging trouwen en hoe ik dacht over kinderen en de rol verdeling in het huis.

toen ik zei dat ik graag kinderen wou en daar voor wou zorgen werd ik niet aangenomen omdat mijn accent te erg was.
...?????????????????????????
HUh??????????

ik praat duidelijk ABN en een vriend van mij die geen kinderen wilt sprak plat kaatsheuvel's.
en hij werd wel aangenomen!

VAGE MENSEN HIER!!!!

12 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Het is verboden om te vragen aan een sollicicant of je zwanger bent.

12 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

toch gebeurt het nog steeds

14 januari, 2009  

Een reactie posten

<< Home