Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, juli 29, 2009

Kunststof afval snel aan de straat in Loon op Zand

Kaatsheuvel - De gemeente Loon op Zand start vanaf 1 september met het huis-aan-huis inzamelen van kunststof afval, zoals plastic flessen, boterkuipjes, flacons en ander plastic verpakkingsmateriaal.

De inwoners krijgen speciale zakken voor dit afval. De zakken met kunststof afval kunnen maandelijks aan de straat gezet worden. De inzameling is op dezelfde dag dat het oud papier wordt opgehaald. Vanaf 1 januari 2010 zijn de gemeentes verplicht kunststof apart in te zamelen. In Loon op Zand gaat de firma Baeten dit afval ophalen. “We hopen dat inwoners het kunststof afval echt apart aanbieden”, aldus wethouder Jacques Broeders. (Gemeentebelangen) “Dat is goed voor het milieu, en het pakt gunstig uit voor de hoogte van de afvalstoffenheffing”. De gemeente verwacht op den duur jaarlijks zo’n vijftien kilo plastic afval per huishouden in te zamelen, mar de hoop is op meer. Volgens Broeders kosten deze plannen door subsidies en de voordelen van het gescheiden inzamelen de gemeente geen extra geld. Inwoners van Loon op Zand scheiden al hun afval overigens al veel beter, stelt Broeders. “Na een moeizame start werpt het nieuwe afvalbeleid z’n vruchten al af. Dit jaar is al 78.000 euro bespaard op de afvalinzameling.

21 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nou moet niet gekker meer worden zeggen.wat wordt het volgende.Iedereen moet de rotzooi maar gescheiden gaan houden en het ophalen 1 x in de maand,Daar van dat ophalen moet op gezuinigt worden.Maar de mensen moeten overal maar aan denken,mijn vraag waar willen jullie naar toe?

Eerst was het de Glas toen,verfblikken enz toen,de rest afval,toen het papier,nu het groen afval en nu het laaste plastic,ik ben benieuwdt wat het volgende wordt.ik denk dat je de volgende maand alles appart kan gaan houden zoals kleding enz hout tjesus zeg wordt steeds erger

Ze kunnen het allemaal zo mooi vertellen,wil niet veel zeggen maar dadelijk staat heel je dam vol met containers en zakken wat we appart moeten gaan houden.

29 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Belachelijk voor woorden,ben benieuwdt wat het volgende gaat worden?

We begonnen volgens mij met glas,verfblikken restafval,papier,groen en nu weer plastic

Volgende kleding,hout schoenen zie dat al helemaal gebeuren zeg.

Dadelijk hebben de mensen heel de dam vol containers en zakken staan.

Als de zooi ook is gewoon elke week legen zal dat voor iedereen ook aantrekkelijker zijn met de stank overlast.

Maar ja hebben we nog te veel scheiding waar we rekening mee moeten gaan houden.

29 juli, 2009  
Anonymous Marino said...

Kan mij iemand een zak aanleveren, waarin ik mijn oude kunstof tuinmeubilair in doe? Oude ovale tafel met 6 stoelen.............

29 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Vuilnisman, kan die zak ook nog mee....

29 juli, 2009  
Blogger roofvogel said...

@marino
Dat is grof huisafval en mag jezelf naar de milieustraat brengen ! !
Maar wat hebben mensen toch moeite met scheiden ! Sinds de jaren 80 hou ik glas, papier, groen, en metaal appart Maar ook KCA en wit en bruin goed ! Het is een kwestie van mentaliteit maar ja mensen willen gemak en snelheid terwijl ze niet in de gaten hebben hoeveel belachelijke grondstoffen er weg gesodemieterd worden en dan klagen ze dat het duur wordt !
Helaas gaat men de laatste jaren dergelijk al te gemakkelijk gedrag pas echt in rekening brengen
En dan piept iedereen! Denk na voor je iets doet !

GOUDEN TIP : Koop zo min mogelijk producten in plastic af ander wegwerp afval !

29 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Milieustraat, opgelost.

29 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Toch al wel een leuke besparing ondertussen. Onder welke armen wordt het verdeeld?

29 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Volgens mij heeft Broeders boter op zijn hoofd, plasic inzamelen en dan uit besteden aan de fa Baeten terwijl men dit in eigen beheer of via mensen die al werkzaam zijn in en voor de gemeente uitgevoerd kan worden en dan nog gaat hij vertellen dat dit kostebesparend is. Joop moest weg [ellebogenwerk] en dit is veel erger, afstraffen volgend jaar die hap.

29 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

als het net zo gaat als met het chemisch afval , je hoort een muziekje en gaat naar buiten en weg is de auto.
Van mij geen aparte plastic inzameling dat gaat bij het restafval en als men gaat conroleren in de berm net als het hennipafval.

29 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat een geweldig B en W in de gemeente Loon op Zand.(lachertje hoor) Hebben die gasten wel eens op de spinder gekeken wat er met dat afval gebeurd? Ik wel;het gaat namelijk allemaal in één hetzelfde gat in Tilburg.Zo worden wij als burgers belazerd;en maar lullen van je moet vertrouwen hebben in de overheid.Ik voor geen millimeter in die ambtenaren!!

29 juli, 2009  
Anonymous Marino said...

Ik ben zo bang dat ze straks ook nog gaan vragen of mijn vrouw en ik ook nog willen scheiden.
Wie zet wie dan aan de straat?

29 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja wordt steeds erger hier,wat kan de burger nog doen oh dat mag daar niet in moet daar in en dat moet daar in en zon belachelijke opmerking moet je geen plastic gaan kopen,nou wij moeten overal rekening mee gaan houden als de gene die het uitbrengt met plastic glas enz rekening houd heeft de burger in ieder geval wat minder werk.

Het is voortaan een hele dagtaak der bij,Eerst je werk voor centen te verdienen en dan meteen thuis aan de gang met alles gescheiden houden.Waar moet het hier in NL toch naar toe?

Krijgen we ook een centje extra voor dit werk?

30 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Dit is een verplichting opgelegd door de landelijke overheid. Geen idee van het B&W. Zorg dat je eerst eens weet waar je over praat voordat je allerlei onzin uitkraamt.

30 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Kaatsheuvel is gevuld met raspessimisten als ik dit zo lees...
Natuurlijk is het belangrijk om afval te scheiden, en door het gescheiden op te halen wordt het de burger een stuk makkelijker gemaakt. Eén keer in de maand is misschien wat weinig. Ik zou graag zien dat de milieustraat gratis wordt voor inwoners van de gemeente.

30 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

een bak bij de supermarkt waar je het plastic in kunt gooien net zo makkelijk

30 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik ben op zich wel voor aparte scheiding,alleen de papierpak moet het oude formaat worden dat ding wat je nu hebt is echt veel te klein,verder moet de restafval eleke week in de zomermaanden geleegd worden!dat ding stinkt echt een uur in de wind,ik haal het net maar heb je een x een verjaardag dan zit dat ding na een week al vol!

30 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hahha al is het landelijk boeiend,ga eerst is naar de bedrijven die het maakt en dan pas bij de burger aan kloppen.zal al een hoop schillen lijkt mij.En wat die meneer hier boven zegt zorg dat de spinder voor kaatsheuvels volk gratis wordt,En verplicht legitimatie bij der hebben,anders heb je nog dat sprang waalwijk enz hier naar toe komt.

30 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

het is op zich een goed idee,het scheiden van plastic verpakkingen.
dan raakt de restcontainer ook niet zo snel vol.
maar het moet wel gratis zijn,net als het papier.
want de gemeente verkoopt het ook weer.

ik vindt het een goed idee.

harrie vastré

30 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

@Marino:

Ik ben zo bang dat ze straks ook nog gaan vragen of mijn vrouw en ik ook nog willen scheiden.
Wie zet wie dan aan de straat?

Diegene met de grootste zak denk ik...

31 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

we hebben er nog geen brieven over ontvangen

31 juli, 2009  
Anonymous Alex said...

Kunstof afval scheiden ben ik wel voor, alleen de frequentie is veel te laag. Kunstof wordt veel gebruikt voor levensmiddelen. Restjes hiervan gaan rotten en stinken. Een zak buiten zetten wordt aangevreten door bv katten en de troep ligt op straat.
In Oostenrijk gaan ze nog verder en daar halen ze blik ook nog apart op. In sommige gemeenten in NL halen ze ook de luiers apart op.
Dus scheiden is goed maar haal het vaker op of zorg voor verzamelpunten.

01 augustus, 2009  

Een reactie posten

<< Home