Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, juli 10, 2009

Waar blijft het publiek als het over het Dorpshart gaat?

Vanavond was in het gemeentehuis de brede raadscommissie bijeen om te vergaderen over het Bruisend Dorpshart waar de gemeenteraad 23 juli een beslissing over wil nemen. De publieke tribune was leeg. Je kunt je dan afvragen wie er dan iets fout heeft gedaan. Heeft de bevolking geen vertrouwen in de politiek of vinden ze het allemaal wel goed wat er gaat gebeuren. Er is veel gezegd. Ik moet er eens een nachtje over slapen. In elk geval is een verslag van de vergadering zaterdag te lezen in het Brabants Dagblad.

11 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Komende donderdag 16 juli is er ook een avond voor de burger in het gemeentehuis. Om 19.30.

10 juli, 2009  
Anonymous Lennard Alink said...

Ik wilde wel komen maar ik had zelf ook nog andere afspraken staan dus dan moet je keuzes maken.

Ik neem aan dat de WSG de gunning heeft gekregen. Ik verwacht niet dat er heel veel wijzigingen plaats hebben gevonden in het bestemmingsplan.

10 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wil het pupliek wel een dorpshart?

10 juli, 2009  
Anonymous Wilbert said...

Jan,

het lijkt mij wel duidelijk. Al jaren heeft de politiek het ove het bruisend dorpshart. Al jaren komt er niets uit vanaf b&w. Iedereen heeft vel praatjes maar er gebeurt niets. Ik dnek dat iedere burger wel zoiets heeft van; jaja, het zal wel maar er komt toch niets en de politiek doet toch wat zij wil. Ik ben bang dat het gewoon weer een grote flop wordt zoals de afvalcontainers en waar meningen van burgers niet tellen. Kijk naar de verschillende festiviteiten die tot heden hebben plaats gevonden en straks geen plaats meer kunnen vinden, als we de geluiden mogen geloven, op het bruisend dorpshart.

Er moeten eens conclusies getrokken worden door de betrokkenen ipv telkens prachtige blabla verhalen en populistisch klaroengeschal!

10 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ik ben wel degelijk geintresseerd in Het Dorpshart en de politiek in het algemeen ,maar er wordt toch niet geluisterd.Daar komt nog bij dat men de meeste politici in onze gemeente niet serieus kan nemen daar ze gewoon kwaliteit missen in het besturen en in het debat.

10 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hebben jullie zich in ieder geval niet verveeld. En Kees doet dit natuurlijk uit eigen belang en om zijn speeltje onder de aandacht te brengen.

10 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

De bewoners van Kaatsheuvel willen wel een bruisend dorpshart maar ik denk dat iedereen moe is van al dat politiek gezever. Neem nou eens een daadkrachtige beslissing. Het lijkt hier Den Haag wel. President Balkenende laat ook alles maar aansudderen.
Hoeveel geld heeft dit al niet gekost? En er is nog niets!!

10 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat heeft het voor zin om te gaan,als je van te voren weet dat er van inspraak geen sprake is.
Als er in de gemeente Loon op Zand democratie zou zijn dan gingen we wel!!

10 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ik ben het met de laatste reactie eens, wat heeft het voor zin als ze toch niet luisteren en alleen hun eigen zin doordrijven, er is door de burgers al zo veel gezegd en niets is terug te vinden in de plannen ze gaan gewoon door. Er zijn via heel veel wegen al reacties gegeven door de burgers en niets helpt, ze zouden er eens over kunnen denken om een goede vragenlijst,zonder een externbureau in te huren,op te stellen, met vragen die voor de burger heel belangrijk zijn. Stel de vragen wel in een voor iedereen begrijpelijke taal en niet in de buraucratisch waar niemand geen touw aan vast kunnen knopen. ze zouden dan de uitkomst daarvan mee kunnen laten wegen in hun beslissing. Ik ben ervan overtuigd dat het dorpshart er dan heel anders uit gaat zien.

11 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

ja hier ben ik dus ook mee eens,dit is een goed plan maar dan moeten ze het ook wel gaqan gebruiken,ze beslissen zelf wat ze willen en niet en zou wel mooi zijn als wij als burgers onze stem uitbrengen,dat er dan ook mee gewerkt wordt.En de afval containers is een lekkere flop vindt ik,met de papier container haal ik het amper en de gft afval moeten ze eigenlijk gewoon iedere week legen stink zooi,ga hem buiten de poort zetten denk ik zo bah bah.

Maar goed wie zijn wij als burger??????????

12 juli, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Er is deze donderdag een inspraakavond waar iedereen mag zeggen wat ze willen. Ik neem aan dat het daar dus heel druk gaat worden?
Anders moeten mensen eens ophouden met zeuren. Er kan pas geluisterd worden als er daadwerkelijk iets gezegd wordt! Neem een voordeel aan meneer Vloemans, die zijn zorg uitsprak op de laatste raadsvergadering en ook nog op een manier die velen lang zullen onthouden.

13 juli, 2009  

Een reactie posten

<< Home