Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zaterdag, december 12, 2009

Jacky Smit schreef op haar weblog

"lekken van voorinformatie"
.........Vrijdagochtend was ik even op het gemeentehuis, de boel stond daar op stelten werd me direct verteld. Tja ik had niet anders verwacht vertelde ik. Ook vertelde ik dat ik het hoogst onaangenaam vond om over personele zaken openbaar in de raad te horen spreken. Dat hoort niet, immers wij als raad gaan daar niet over.
De OR zeer verbaasd dat de inhoud van de brief buiten het College terecht is gekomen, heeft overigens op vrijdagochtend direct het personeel ingelicht. Bij Jan in t Groen op zijn web-log lees ik dat het volgens de woordvoerder niet de bedoeling was dat deze zaak zo naar buiten zou komen. "Dat is een politieke zaak", aldus de woordvoerder.

Het is zeker een politieke zaak want het kan volgens mij niet anders zijn dat iemand vanuit het College de fractie van Gem Bel. heeft ingelicht over de brief, dus iemand die vanuit politiek gewin ( pers moment, )zijn mond voorbij heeft gepraat. Een "doodzonde" lijkt mij als je vanuit het College lekt. Maar goed mocht ik toch ongelijk hierin hebben dan zou ik alsnog toch wel eens willen weten van wie en hoe Gem. Belangen dit nieuws heeft ontvangen.

9 Comments:

Blogger janijsel said...

Doe toch a.u.b niet zo naief ,want zou het niet mogelijk zijn dat de info van het OR zelf komt.
Lijkt me meer voor de hand liggen gezien de samenstelling van het O.R en waarom men dat bewust zou doen heb ik in mijn vorige reactie verwoord.
En Luijendijk zit erbij er kijkt erna. De gemeenteraden in onze buurgemeenten lachen zich rot over zoveel onkunde en gesjoemel.

13 december, 2009  
Blogger Jacky said...

Hoezo naief? Inmiddels is toegegeven dat de informatie vanuit GB komt.

13 december, 2009  
Blogger Jacky said...

Daarbij heeft lijkt mij de OR er geen belang bij om de boel op stelten te zetten en onrust onder het personeel te zaaien.
Ook willen ze geen "bom"leggen onder het dorpshart.

13 december, 2009  
Blogger olijfje said...

ben ik helemaal mee eens

13 december, 2009  
Blogger H.W.Bogaard said...

Het is toch godsonmogelijk om nog respect te hebben voor de bestuurders en aanverwanten (dus ook gemeenteraad)als je met dit soort zaken geconfronteerd wordt!Ik hoop (maar ik denk tevergeefs;want de burgers zijn het politiek beleid in de gem.LOZ kitsbeu)dat de burgers in LOZ zich wat meer gaan interesseren in wat de politiek ons aan doet en daar iets mee doet!

14 december, 2009  
Blogger roofvogel said...

En weer zit Janijsel op het verkeerde spoor weet hij wel wat van politiek af ??? We kunnen er beter janijskast van maken zeker met het lekkere winterweer wat we nu hebben !Ook blijkt Janijsel weinig zicht te hebben over taken en verantwoordelijkheden van een O.R. Zeker in gemeenteland !!!
Soms vraag ik me af is het soms die "Henk"die we niet meer op deze blog tegenkomen ???

14 december, 2009  
Blogger janijsel said...

Deze roofvogel is Werkzaam bij de gem loon op zand en dat kan natuurlijk helemaal niet.En al die andere ambtenaren zijn echt bang voor hun job als er een samenwerkingsverband met een andere gemeente komt en ik ken ze allemaal en ook de personen die deel uitmaken van het OR.
Volgens mij ben jij ook een ambtenaar die ik toch maar lekker aan het werk heb gezet en dat vind ik een hele prestatie,

14 december, 2009  
Blogger Kaatsheuvel said...

Ik vind dat de discussie te persoonlijk wordt. Daarnaast denk ik dan Janijssel zelf een medewerker of ex-medewerker van Loon op Zand is. Althans, zo komt het over. Hoe dan ook, de fractie van GB heeft, terwijl er een besloten gedeelte was, gekozen om deze zaak aanhanging gemaakt in het openbare gedeelte. Dat is voor hun eigen rekening en daar heeft de OR geen enkele zeggenschap over. Daarnaast meen ik dat Roofvogel geen medewerker is van onze gemeente. Hou de discussie wel zuiver. Nogmaals, de fractie van Gemeentebelangen heeft de zaak in de openbaarheid gebracht. Dat us hun keuze.

15 december, 2009  
Blogger janijsel said...

Je hebt wel gelijk Jan , de discussie wordt te persoonlijk en daar bied ik ook mijn excuses voor aan. Maar ik blijf bij mijn mening dat het OR wel degelijk voordeel wil halen bij het uitlekken van de gegevens en daar de3 politiek voor misbruikt.

15 december, 2009  

Een reactie posten

<< Home