Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, december 29, 2009

Zorg over leegstaande appartementen in Kaatsheuvel

Kaatsheuvel – Loon op Zand wil flink de rem zetten op de bouw van appartementen in de gemeente. Uit een onderzoek blijkt dat er weinig tot geen behoefte meet bestaat aan dit type woning, zowel koop als huur. Alleen onder strikte voorwaarden wil de gemeente Loon op Zand nog meewerken aan de bouw van nieuwe appartementen. De laatste jaren zijn er volop appartementen gebouwd. Het blijkt steeds moeilijker om kopers of huurders voor deze woningen te vinden. Dat geldt zowel voor de kernen Kaatsheuvel als Loon op Zand. De gemeente vreest voor leegstand wanneer er nog volop appartementen worden bijgebouwd.
In tegenstelling tot appartementen blijkt er grote vraag te zijn naar starterswoningen. Deze markt is in Loon op Zand en veel jongeren vertrekken uit de gemeente.

2 Comments:

Blogger Lennard Alink said...

Ik denk dat het inderdaad reëel is dat er meer aandacht besteedt wordt aan starterswoningen. Ik heb het dan over woningen in de goedkope sector (tot maximaal 180.000, of rond die koers). Die zijn er naar mijn mening te weinig (of zelfs niet).

Je ziet dat veel jongeren richting Waalwijk trekken. Daar wordt door Casade wel gewerkt aan starterswoningen.

29 december, 2009  
Blogger Gerard said...

Tja, als je ziet wat er allemaal leeg staat kan ik de gemeente alleen maar gelijk geven. Maar zou het ook geen goed plan zijn om geen of heel weinig nieuw bedrijfsterrein aan te leggen, er staan in onze gemeente verschillende bedrijfsgebouwen (al langere tijd) leeg. Het grootste gedeelte van alle nieuwbouw is in mijn ogen tot meerdere eer en glorie (en de portemonnee) van projectontwikkelaars. Goede rem hierop zou mijn eerdere suggestie zijn om ALLE leegstaande bebouwing gewoon te belasten met OZB, ik denk dat er dan een stuk minder (nutteloos) gebouwd zal worden.

30 december, 2009  

Een reactie posten

<< Home