Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zaterdag, februari 13, 2010

"Hoe graag had ik dit karwei hier in Kaatsheuvel afgemaakt"



Kaatsheuvel - Vandaag nam Ria van Hoek officieel afscheid van de gemeente Loon op Zand. Ze werd toegesproken door de nestor van de raad, Herman van Gulik, de directeur van het gemeentelijk apparaat Wim Verkuijlen, De burgemeester van Dongen en door waarnemend burgemeester Wim Luijendijk. Van de gemeente kreeg de burgemeester een schilderij van haarzelf cadeau.

Een gedeelte uit de toespraak van Ria van Hoek tijdens de officiële raadsvergadering van vandaag.

“Mijn lichaam heeft me in de steek gelaten. Keihard en meedogenloos. Zomer 2005 Henk en ik onze laatste etappe naar Santiago De Compostella. Ruim drie weken, een dertig kilometer met rugzak op en slapen in de refugio’s. Het was een prachttocht die startte in Santander. Vrij snel daarna had ik weer het gebruikelijke driemaandelijks onderzoek, Helaas……… een uitzaaiing in het primaire gebied. Daarmee kwam een einde aan een stabiele periode van vijf jaar. Meer dan 30 bestralingen volgen en vol goede moed ging ik verder met mijn werk, de verhuizing naar De Moer, kortom mijn leven. Keihard heb ik gewerkt aan mijn conditie vooral door flinke wandelingen in het prachtige gebied Huis Ter Heide. Na 2 jaar volgen weer uitzaaiingen. Dan ben je dus echt patiënt en wordt je wereld in beslag genomen door ziekte , behandeling en sombere gedachtes. Er begint een rouwproces dat voortduurt. Er zijn weken geweest waarin ik het gevoel had dat ik de secondewijzer vooruit moest duwen, om zo een eind te maken aan de dag. Gelukkig waren er heel veel bloemen, bezoekjes, telefoontjes, kaarten.. kortom aandacht. Het heeft me geholpen om toch weer overeind te komen, om hier vandaag mijn afscheid feestelijk te vieren. Dank daarvoor allemaal!