Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, september 15, 2011

Loon op Zand stopt met de vrije inloop

KAATSHEUVEL –
Gemeente Loon op Zand zet campagne op voor ‘ Werken op afspraak’

Vanaf 1 maart verdwijnt de vrije inloop bij de gemeentewin­kel en is een afspraak nodig.
Nieuw beleid wordt wennen.
Veel publiciteit rond plan.

Inwoners en onder­nemers in de gemeente Loon op Zand kunnen vanaf 1 maart vol­gend jaar alleen nog op afspraak te­recht bij de gemeentewinkel in Kaatsheuvel voor gemeentelijke diensten en producten. De vrije in­loop verdwijnt. De nieuwe werk­wijze wordt wennen, beseft de ge­meente. Ze wil daarom een flinke publiciteitscampagne opzetten om het Werken op afspraak onder de aandacht te brengen.

Volgens de gemeente biedt de nieuwe werkwijze veel voordelen. Zo zijn de lange wachttijden voor­bij als alleen nog op afspraak ge­werkt wordt. Ook worden bezoe­kers sneller en efficiënter gehol­pen als medewerkers precies we­ten waarvoor ze komen, zo is het idee. De afspraken zijn te maken via de website van de gemeente, te­lefonisch of bij de gemeentewin­kel zelf.

Bij de gemeentewinkel kunnen straks mensen alleen nog ‘ vrij bin­nenlopen’ voor brochures met al­gemene informatie, het maken van een afspraak voor een latere datum en het ophalen van al eer­der aangevraagde rijbewijzen of reisdocumenten. Voor eventuele spoedgevallen wordt ook een uit­zondering gemaakt. „ De maatregel heeft een forse impact op burgers en bedrijven”, stelt het college vast. Het houdt ook rekening met weerstand van mensen. „Klanten zullen in het begin teleurgesteld zijn als ze niet meteen worden ge­holpen.” Volgens burgemeester Wim Luijendijk is het belangrijk dat de inwoners een langere tijd breed worden geïnformeerd over de nieuwe werkwijze. „Het kan soms wel een jaar duren voordat ie­dereen gewend is”, stelt Luijendijk en wijst op ervaringen bij andere gemeenten.

De gemeente is nog bezig om de publiciteitscampagne op te zetten. Ze wil verder gaan dan alleen pu­blicaties in nieuwsbrieven, in de media en op gemeentepagina’s. Zo zijn er ideeën voor speciale in­fo- panelen, teksten bij abri’s en slo­gans op wagens van de gemeente­lijke buitendienst. Maar een aantal politieke partijen heeft al wel vraagtekens gezet bij de omvang en kosten van zo’n campagne, vooral nu de gemeente zo fors moet bezuinigen.

Bron: Brabants Dagblad Auteur: Michel Koster

1 Comments:

Blogger roofvogel said...

Vraag me af of dit ook voor geboorten en overlijden gaat gelden ??!! Daarnaast schrikt dit toekomstige bewoners en ondernemers die zich hier willen vestigen af kortom een complete sterfhuis constructie !!

15 september, 2011  

Een reactie posten

<< Home