Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, februari 21, 2007

Kaatsheuvel : Drugs in glas bier bijna fataal

Ik heb er lang over nagedacht of dat ik dit verhaal wel op mijn website moest zetten. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen het toch maar te doen.

Vanavond ben ik gezellig bij mijn moeder naar PSV – Arsenal gaan kijken. Toe ik naar huis liep kwam ik een man tegen wiens zoon zaterdagavond na een glas bier gedronken te hebben in elkaar is gezakt en buiten bewustzijn is geraakt. De uitbater van het etablissement waar hij vandaag kwam deed volgens de man niets. Hij keerde terug naar zijn domein en vroeg omstanders 112 te bellen. De vader, die inmiddels op de hoogte was gesteld van het feit dan zijn zoon in coma op straat lag snelde zich naar de plaats des onheil. De jongeman is afgevoerd naar het Tweestedenziekenhuis in Tilburg waar men constateerde dat er GHB in zijn glas gedaan was.
( GHB is de straatnaam voor het middel GammaHydroxyButyraat (GammaHydroxyBoterzuur). Dit werd vroeger gebruikt als inslaapmiddel bij operaties. Vanwege de trage werking en de ongewenste nawerkingen wordt GHB niet meer op die manier gebruikt. GHB is verkrijgbaar als vloeistof, pillen en in poedervorm. Het is geurloos en smaakt een beetje zoutig.)
Na drie uur op de intensive care kwam de jongeman bij en mocht hij het ziekenhuis verlaten. Hij moet zich elke dag melden omdat hij (na drie dagen ) nog steeds verlammingsverschijnselen heeft. De ouder belde de politie. Hem werd geadviseerd via internet aangifte te doen. De ouders hebben nog steeds niets gehoord van de politie. Dat steekt hen enorm, zeker omdat naast hun zoon ook nog een meisje het slachtoffer was van GHB. “Je kunt hier beter dader zijn, dan krijg je meer aandacht als een slachtoffer, aldus de vader die behoorlijk overstuur is. De uitbater valt weinig te verwijten. Maar als carnaval op deze manier in Kaatsheuvel gevierd moet worden is dat meer dan ernstig te noemen.

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb een dergelijk verhaal gehoord van mijn dochter over een andere jongen. Dat speelde zich af op maandagavond.
Volgende keer maar drugshonden inzetten bij de ingangen van de etablissementen?

21 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

op die zelde zaterdag heb ik vernomen dat ook een vriend van mij, na wat drinken te hebben gekregen ingestort was op de wc.
dit speelde zich ook af in de gildebond.
zijn spieren waren ineens verslapt. toen een vriendin van mij belden en vertelde wat er was gebeurt, had ik al het ideë dat het om GHB ging.
het meisje dat mij belden en een andere vriendin hebben de jongen naar huis gebracht.
alles gaat inmiddels goed met hem de volgende dag had hij niet veel last alleen hij wist niet meer van wie hij het had gehad.

nu ik lees dat dit ook een anderen jongen is overkomen. vind ik het schadalig dat de beveiligingsmedewerker niks heeft gedaan aan het voorval.
ook bij die vriend van mij, had hij niks gedaan.
2 slachtoffers op een avond??????
moet dit zo ??
kan je niet eens meer met een gerusthard gaan carnavallen?

23 februari, 2007  
Anonymous Anoniem said...

Even Christel verbeteren, ze zei zaterdag maar met de jonge in kwestie die wij kennen was het maandag avond overkomen..

26 februari, 2007  

Een reactie posten

<< Home