Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, februari 23, 2007

Kaatsheuvel en GHB

Naar vandaag bekend is geworden zijn er tijdens de carnavalsdagen meerdere personen door GHB in elkaar gezakt. Ik bedank de lezers voor hun (spontane ) reactie. We gaan bekijken wat er er mee kunnen .

Labels:

woensdag, februari 21, 2007

Kaatsheuvel : Drugs in glas bier bijna fataal

Ik heb er lang over nagedacht of dat ik dit verhaal wel op mijn website moest zetten. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen het toch maar te doen.

Vanavond ben ik gezellig bij mijn moeder naar PSV – Arsenal gaan kijken. Toe ik naar huis liep kwam ik een man tegen wiens zoon zaterdagavond na een glas bier gedronken te hebben in elkaar is gezakt en buiten bewustzijn is geraakt. De uitbater van het etablissement waar hij vandaag kwam deed volgens de man niets. Hij keerde terug naar zijn domein en vroeg omstanders 112 te bellen. De vader, die inmiddels op de hoogte was gesteld van het feit dan zijn zoon in coma op straat lag snelde zich naar de plaats des onheil. De jongeman is afgevoerd naar het Tweestedenziekenhuis in Tilburg waar men constateerde dat er GHB in zijn glas gedaan was.
( GHB is de straatnaam voor het middel GammaHydroxyButyraat (GammaHydroxyBoterzuur). Dit werd vroeger gebruikt als inslaapmiddel bij operaties. Vanwege de trage werking en de ongewenste nawerkingen wordt GHB niet meer op die manier gebruikt. GHB is verkrijgbaar als vloeistof, pillen en in poedervorm. Het is geurloos en smaakt een beetje zoutig.)
Na drie uur op de intensive care kwam de jongeman bij en mocht hij het ziekenhuis verlaten. Hij moet zich elke dag melden omdat hij (na drie dagen ) nog steeds verlammingsverschijnselen heeft. De ouder belde de politie. Hem werd geadviseerd via internet aangifte te doen. De ouders hebben nog steeds niets gehoord van de politie. Dat steekt hen enorm, zeker omdat naast hun zoon ook nog een meisje het slachtoffer was van GHB. “Je kunt hier beter dader zijn, dan krijg je meer aandacht als een slachtoffer, aldus de vader die behoorlijk overstuur is. De uitbater valt weinig te verwijten. Maar als carnaval op deze manier in Kaatsheuvel gevierd moet worden is dat meer dan ernstig te noemen.

Labels:

dinsdag, februari 20, 2007

Kaatsheuvels carnaval relatief rustig verlopen

Kaatsheuvel - Het openbare carnaval in Kaatsheuvel is relatief rustig verlopen. Afgezien van enkele vernielingen is er niets noemenswaardig voorgevallen. Er is net bekend dat er gevochten is. Bij "Ons Cafe"was het relatief rustig, Luuk Broos van Chalet spreekt van een goed verlopen carnaval, maar het moet gezegd, dat hij er ook alles in het werk gesteld heeft om overlast te voorkomen. Zondagavond als een detective de proef op de som genomen. Weggedoken in mijn auto eens gecontroleerd hoevaak de politie rond reed. Slechts een wagen heb ik in een het half uur dat ik bij Chalet voor de deur stond gezien. En die reed nog met een flinke snelheid. Voor "Ons Cafe" is het niet te hopen dat de publiecaties ervoor gezorgd hebben dat er ninder omzet gemaakt is. Gelukkig mag het cafe, omdat er niets voorgevallen is, gewoon open blijven.

Labels:

zaterdag, februari 17, 2007

Optocht De Moer


Meer foto's zijn te vinden op:

http://www.mijnalbum.nl/Album=74K8KGQN











Labels:

Kaatsheuvel : opening carnaval

Voor meer foto's kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=NTTHL4U7













Labels:

vrijdag, februari 16, 2007

Kaatsheuvel : Drie dagen Turfstekerslaand

In carnavalsoptochten worden steeds vaker ongekeurde en onveilige sloopauto's gebruikt om praalwagens te trekken. Verzekeraar Rialto constateert dat in aanloop naar het katholieke volksfeest en waarschuwt voor de risico's. Steeds meer gemeenten en organisaties eisen dat praalwagens voldoen aan veiligheidseisen en worden verzekerd, zegt Huub Flipsen van de bijzondere risicoverzekeraar. "We moeten aanvragen steeds vaker afwijzen. Bouwers kiezen volgens Flipsen voor de sloopauto omdat dat goedkoper is dan een tractor. Hij wijst op de gevaren: Praalwagen hebben bijzondere afmetingen, bestuurders hebben beperkt ervaring met het besturen van de gevaarten door grote drukten. "Je moet er niet aan denken dat de remmen het begeven."Rialto meent dat carnavalsverenigingen moeten controleren op het gebruik van technisch goede en verzekerde wagens (Bron: Omroep Brabant)

Labels:

Kaatsheuvel : Carnaval

Zestien inschrijvingen waren er vorige week pas voor de carnavalsoptocht in Turfstekerslaand. Dat is nou niet bepaald een aantal in de lijn met het motto 'Ut spettert 'r af'. Kaatsheuvel zou graag meer wagens op straat zien. Zoals die van Nie Piepen, de winnaars van vorig jaar. Momenteel zijn er 26 aanmeldingen voo de optocht. Benieuwd? Volg deze site!

Labels:

zondag, februari 11, 2007

Chalet Fontaine gaat entree heffen

Ondernemer Luuk Broos van Chalet Fontaine gaat met carnaval voor de eerste keer entree heffen. Volgens de succesvolle ondernemer die landelijke bekendheid vervierf met het wereldrecord champagneglazen stapelen is carnaval in Kaatsheuvel niet meer redabel. Broos: "Ik moet veel geld uitgeven aan beveiliging en bewaking. Daardoor blijft er nagenoeg niets van de omzet over". Broos wil nu de extra kosten die hij moet maken door de bezoekers laten betalen. "Als ik voor vijf euro per persoon onrust kan voorkomen dan is dat relatief weing". Ook Jos Vugts van Ons Cafe heeft een beveiligingsbedrijf ingehuurd.

Labels:

dinsdag, februari 06, 2007

Kaatsheuvel Tien jeugdraden op festival in De Werft

Ontmoetingscentrum De Werft in Kaatsheuvel is zondag 11 februari het decor van het 31e Keinderkupkesfestival. Tien jeugdraden van elf verzorgen daar de opmaat voor het carnavalsfeest dat een week later losbarst.


’Tis maor un spelleke’ is het motto van het festival. Dit motto komt tot uiting in de optocht en de presentaties van de jeugdraden. De deelnemers aan het festival worden vanaf 8.30 uur ontvangen. Daarna is de officiële opening, waarbij ook burgemeester Ria van Hoek aanwezig zal zijn.
Om 12.15 uur start een kinderoptocht door de straten rond De Werft. Daarna worden er toneelstukjes opgevoerd en is er een kapellenrodeo. Rond 17.30 uur is de afsluiting met de prijsuitreiking.
De organisatie is in handen van de Commissie Jeugdcarnaval Kaatsheuvel. Die zet 120 vrijwilligers in om het Keinderkupkesfestival in goede banen te leiden. Kapel De Kromme Noten zorgt voor de muzikale omlijsting. De deelnemende jeugdraden komen uit Helvoirt, Oisterwijk, Drunen, Hilvarenbeek, Vlijmen, Vught, St. Michielsgestel, Rijen en Esch. Negen jaar geleden werd het Keinderkupkesfestival ook al eens in Kaatsheuvel gehouden.
Kinderen tot en met 12 jaar hebben gratis toegang tot het festival. Ouderen betalen 1,50 euro.
Bron BD

Labels:

zondag, februari 04, 2007

Deurzakkers verassen gehandicapten


De Deurzakkers hebben de verstandelijk gehandicapten van de gemeente Loon op Zand op een spetterend optreden getrakteerd. Volgens de organisatie van het gehandicapten - carnaval traden ze gratis op voor de 250 gehandicapten. Het was gezellig in de Werft. Door een heuse kermis, veel eten en veel muziek hadden de gehandicapten de dag van hun leven. Een compliment voor alle vrijwilligers die het evenement mogelijk maken!

Labels: