Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, april 03, 2007

Kaatsheuvel grijpt in

Het volgende stuk is overgetankt van raadslid.web-log

Vanochtend in alle vroegte een mailtje naar Wethouder Bisselink gestuurd.
Beste Joop,

Maar eens een rechtstreeks mailtje naar je. Ik maak me een beetje ongerust en waarschijnlijk meerdere inwoners met mij over het volgende: Vandaag staat in het Brabants Dagblad Tilburg West een artikel over het "oude pand van Napolina" in de Gasthuisstraat. Indertijd heb je mij een mailtje teruggestuurd dat de "gemeente" de panden nauwlettend in de gaten houdt, mocht er een gevaarlijke situatie ontstaan dan met de eigenaar in contact te treden. In hoeverre er nu sprake is van gevaar (volksgezondheid) kan ik uiteraard vanaf mijn woonadres niet beoordelen. Als ik ergens een rat zie lopen meld ik het bij de gemeente. Ik vraag mij af of de buren van het bewuste pand datzelfde hebben gedaan en wat de gemeente daar voor actie op heeft ondernomen. Ik vraag dit naar aanleiding van hun uitspraken in de krant.
Ik ben benieuwd of jij, in casu, de gemeente er iets aan/kan doen en of de eigenaar te bewegen is zijn verantwoordelijkheid te nemen voor een prettige leef en woon omgeving van de belangrijkste toegangsstraat naar het Bruisende Dorpshart.

Met vriendelijke groet, Jacky

Vanmiddag een telefoontje terug. Er is vandaag vanuit de gemeente e.e.a. gecontroleerd en geconstateerd dat e.e.a. echt niet meer veilig is. Er wordt/is inmiddels contact opgenomen met de eigenaar. In het jaar 2006 is er ook door de gemeente gecontroleerd werd gezegd.
( Vanochtend heb ik gezien toen ik naar mijn vader in Waalwijk ging even voor 10 uur borden "te huur en te koop " aan het hekwerk geplaatst)
Van het gegeven over de ratten was hem niets bekend.
Bedankt Joop dit scheelt weer een vraag in het vragenuurtje. Welnu beste lezer u weet nu in ieder geval dat de gemeente de vinger aan de pols houd. (al is het maar nav een krantenartikel of mijn web-log)

Labels: