Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, november 02, 2007

Kopstoot in Efteling Kaatsheuvel levert werkstraf op

Kaatsheuvel - 'Niet bepaald sprookjesachtig' noemde officier van justitie Soochit-Van Aalst het opstootje in de Efteling waarvoor een 38-jarige Tilburger gisteren terechtstond. Op tweede kerstdag ging de Tilburger met familie en vrienden naar de Winter-Efteling. Het uitje eindigde op het politiebureau.

Het gezelschap stond in de rij bij de attractie Villa Volta, toen de Tilburger vanaf een bankje zag dat zijn zevenjarige zoontje de fotocamera had. "Ik ben erg zuinig op die camera en wilde hem gaan halen. Ik was bang dat hij het draaiende huis niet zou overleven." De man liep door de rij richting zoontje, maar werd door een man tegengehouden. "Hij liet me er niet langs en gaf me een klap. Mijn reactie was een kopstoot. Later hebben we het uitgepraat en naar mijn idee was het toen geregeld." Toen de familie uit de attractie kwam, werd de Tilburger opgewacht door beveiligers.
Soochit-Van Aalst vond de reactie van de man ongepast. "U probeert alles als heel onschuldig af te doen, maar de kopstoot was abnormaal. De vechtpartij heeft voor heel wat opschudding gezorgd in het attractiepark." Haar eis was een taakstraf van 80 uur. Politierechter Rouwen veroordeelde de man tot een taakstraf van 60 uur.