Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, november 01, 2007

Kaatsheuvelnaar stopt met straatvoetbal De Doelpalen

KAATSHEUVEL - Na 12,5 jaar straatvoetbal stopt Jan Roelen definitief met 'De Doelpalen'. Ondanks vele oproepen van ouders om door te gaan, gaat de 33-jarige wiskundeleraar aan zichzelf denken.

"Ik heb de sleutel van mijn nieuwe huisje gekregen en ik wil een nieuwe stap in mijn leven zetten. Ik ben nog vrijgezel en het huis is groot genoeg voor een vrouw erbij. Daar heb ik me in al die jaren nooit voor opengesteld. Ik was altijd in de weer voor De Doelpalen. Elk vrij minuutje".

Wat begon met een potje fluiten in de achtertuin van Stef van Delft, groeide uit tot een complete vereniging. Onder leiding van Roelen voetbalde elke avond en op woensdagmiddagen zo'n zestig kinderen op pleintjes in Kaatsheuvel. Hij zette een competitie op en gaf zelfs een eigen clubblad uit.

Om het gras heel te houden werd er gespeeld op de grasvelden van de Oude Omdraaier, het Dr. Ariënsplein, het Wilhelminaplein en de Dr. Schaepmanstraat. Jan van Gurp maakte verrijdbare doelen, die door de jeugd van plein naar plein werden gereden. In de winterdagen werd in de sporthal van de Westkant gespeeld. Voor zijn bijzondere werk ontving Roelen in 2005 de bronzen legpenning van de gemeente Loon op Zand en werd hij uitgeroepen tot vrijwilliger van het jaar. Echt missen doet Roelen het straatvoetbal niet: "Ik geniet van mijn vrije tijd. Ik voetbal zelf nog en ik ben leider van twee teams van DESK." Roelen geeft toe dat hij het wel een beetje had gehad. "De laatste jaren deed ik al wat minder en ik vond het nu tijd om stilzwijgend te stoppen. Bij het tienjarig bestaan ben ik zo gefêteerd door de ouders, dat ik geen officieel afscheid wilde. Ik heb het op mijn website aangekondigd en dat was het dan". Hij heeft nog naar een opvolger gezocht, maar niemand kunnen vinden.
Zijn trots voor veel jonge Kaatsheuvelnaren die hij onder zijn hoede heeft gehad, zoals de drie jongens, die nu in het eerste elftal van DESK spelen, steekt hij niet onder stoelen of banken.
"De voorzitter van DESK bedankte me dat ik ze vijf keer per week heb laten voetballen!"
Op de vraag wat de kinderen in Kaatsheuvel nu zullen gaan doen, zegt hij ietwat weemoedig: "Ik denk achter de computer

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heeft u een link van de site van Jan Roelen?

28 januari, 2009  

Een reactie posten

<< Home