Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, juli 02, 2008

Efteling verbouwt hotel fors

KAATSHEUVEL - Het Efteling Hotel in Kaatsheuvel wordt aankomende winter vernieuwd. De honderd hotelkamers, met uitzondering van de twintig themasuites, krijgen 'een nieuwe uitstraling'. Het hotel moet hierdoor nog meer de Efteling-sfeer krijgen, aldus de onderneming. Er is een thema bedacht: een luchtkasteel vol verhalen. "Dat houdt in dat één kamer bijvoorbeeld een droomthema krijgt", zegt hotelmanager Lion van Gerven. "Je kunt met dit thema heel veel kanten op." Nu is het contrast tussen de themasuites en de 'gewone' hotelkamers nog te groot, stelt Van Gerven. Ook de parkeerplaats en de entree van het Efteling Hotel worden aangepakt.

De verbouwing gaat twee jaar duren en vindt steeds plaats in de maanden februari en maart. "Omdat het een grootschalige vernieuwing is en we niet in het hoogseizoen kunnen verbouwen, lukt het niet in één jaar", zegt Van Gerven.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een bericht over de Efteling en zelfs na 24 uur niemand die loopt te schoppen? Uniek!
Okkie, Gerard, kom er maar in....

03 juli, 2008  
Blogger Gerard said...

Beste Henk,
ik vind bijna alles wat de eftelng doet wel oke, maar niet als ze aan de natuur of de vrijheden van anderen willen tornen.Ik vind, zeker in een kleine gemeenschap als de loonse, het belangrijk om te leven maar ook om te laten leven, maar wel volgens de op dat moment geldende regels.

03 juli, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Beste Henk , volgens ons heb jij geen eigen leven , zou wel eens tijd worden joh, om op jou vervelende drammerige toon te spreken ,dat hadden jou ouders je toch wel minstens kunnen afleren, maar dat is ze blijkbaar niet gelukt, jammer hoor , je bent wel een echte Efteling fan , maar daar heeft iedereen een VRIJE keus in ,maar daar heb jij ongetwijfeld nog nooit van gehoord , het gaat ons niet om De Efteling maar om de natuur als dat je nog niet duidelijk was. P.S. Misschien een tip voor jou Henkie, ga lekker werken in De Efteling : als Zeurlaaf ?

03 juli, 2008  
Anonymous Anoniem said...

beetje flauw Henk. Je mist levenservaring. Ik heb erg veel goede ervaringen en herinneringen aan de efteling. maar men is niks meer dan een ander bedrijf. Ook als is de arrogantie van vroger een stuk minder gelukkig. Als krtisch bekijken voor jou hetzelfde is als schoppen, dan moet je toch nog wat leren. Beter is het als iedereen elkaar scherp houdt. Succes verder.

03 juli, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik reageer nooit op stukjes, maar de reacties van die Henk vind ik kant noch wal raken. De opmerkingen van o.a. Okkie Trooy getuigen van redelijk kritisch en in elk geval verstand van zaken. Jammer dat iemand dat vergelijkt met schoppen. De tijd van harde actie tegen de Efteling en dreigende intimidatie door de Efteling naar anderen is gelukkig voorbij. Daar moeten we ook niet naar terug. De Henken van deze wereld zouden dat blijkbaar graag willen.

03 juli, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat een korte comment toch al teweeg kan brengen.
Goed, Gerard en Okkie, jullie hebben misschien een klein beetje gelijk. Er staan de laatste maand ongeveer 5 topics over de efteling op de site en steeds zijn het dezelfde commentaren van vooral (en ik zal het voorzichtig formuleren) 'Efteling-kritische' mensen. Het viel me dus op dat er hier nog niets stond. Het was een inkoppertje, maar ik geef toe, ik was misschien in een wat flauwe bui. Mijn excuses.
Gerard, ik vind je comments vaak goed, al snap ik af en toe niet wat je bedoelt met 'de Efteling moet zich ook aan de regels houden'. Volgens mij doen ze dat.
Okkie, wij verschillen iets meer van mening, maar dat wil niet zeggen dat ik je mening niet respecteer. Ik ben het alleen niet met je eens. Om me meteen een gebrek aan levenservaring toe te dichten vind ik misschien wat overdreven en kort door de bocht, maar je hebt helemaal gelijk wat betreft het elkaar scherp houden. Laten we dat vooral doen!
Piet, welke reactie raken precies kant noch wal? Ik wil terug naar harde acties tegen de Efteling? Dan zou ik mijn comments nog maar eens lezen...
En anoniem, ik twijfelde of ik op je moest reageren, maar laat ik je vooral niet overslaan. Je hebt het over een vrije keus, laat mij dan ook die keus. Een Eftelingfan, nee, sterker nog, ik heb weinig met de Efteling. Waar ik wel wat mee heb is wet- en regelgeving. De Efteling wordt hier steeds als bedrijf aangesproken op een morele verplichting die zij helemaal niet hoeven te dragen. Natuurbehoud is een taak die bij de gemeente en provincie ligt. Daar zijn wetten en procedures voor opgesteld. Naar mijn mening is de Efteling een erg groen park. De bosrijke omgeving is terug te vinden in het park, er wordt veel geld gespendeerd aan de fauna in het park en de overloopvijvers hebben natuur teruggebracht op een vroegere akker.
En een baan als zeurlaaf, nee, mijn baan bevalt me prima.

03 juli, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Beste Henk , je vat het sportief op en dat tekent je, excuses over opvoeding en zeurlaaf,wilde niemand beledigen , liep iets te hard van stapel maar kan bericht helaas niet zelf verwijderen , maar de moderator hoop ik wel.

03 juli, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Anoniem (en Jan),
We zijn misschien allemaal wel eens te fel in onze comments. Geen enkele reden om ze te verwijderen, we hebben elkaar nu toch de virtuele hand geschud?
Ik ben blij dat ik hier een forum gevonden heb waar nog inhoudelijk op elkaar gereageerd kan worden op basis van argumenten. Verschil van mening mag (en moet) er zijn, maar laten we elkaar vooral wederzijds respecteren en de discussies inhoudelijk houden in plaats van persoonlijk. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: een (beter) leefbare gemeente.

04 juli, 2008  

Een reactie posten

<< Home