Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, augustus 13, 2008

Black out...of vakantiedrukte?

Kaatsheuvel - Tijdens het persgesprek heb ik de vraag gesteld hoe het met de vissen in de gracht van het witte Kasteel in Loon op Zand staat en of de brandweer de gracht niet even vol kon spuiten met water. Er was al aan gedacht want wethouder Hans Waijers heeft bij de start van bouwplan Castelanie een verzoek ingediend om de bronnering (water in de bouwput) over te pompen naar de gracht. Dit mocht echter niet. Je mag geen water lozen in eigendommen van derden.

Maar….. we hebben de vissen eruit geschept en uitgezet op andere plaatsen, zo vertelde wethouder Joop Bisselink. “het was flink scheppen”, zo vertelde de wethouder.

Mooi nieuws. Een gemeente die zo voortvarend is en zo met de dieren meeleeft en gelijk maatregelen neemt. Dat moet in de krant!! Een paar uur later krijg ik een telefoontje van afdeling communicatie dat de vissen NIET verplaatst zijn en dat de wethouder zich had vergist. NIETS in de krant dus!

Wat doe je dan op zo’n moment? Je tikt een verhaaltje en je probeert dat met een beetje humor te doen. De wethouder is immers net zo oud als ik en dan maak je weleens een foutje. Maar afdeling communicatie schreef in een mailtje dat ze het toch wat zwaar aangezet vonden “Een miscommunicatie door de vakantietijd”, zo schreef de afdeling. Mee eens, dus dan maar een beetje herschrijven.

Een raadslid is in het verhaal gedoken en naar Loon op zand gereden en constateerde dat de vissen het goed maken. Dus……eind goed, al goed, en iedereen weer tevreden. Athans, dat hoop ik.

5 Comments:

Blogger Gerard said...

Nou Jan, het is dus nog niet eind goed al goed, het is nu een beetje goed en IK ben nog lang niet tevreden. Zolang het blijft regenen zoals de laatste dagen zal er wel genoeg water blijven staan, maar als we weer een droge periode krijgen dan valt de gracht weer droog. De enige oplossing is dat de watervoorziening in de gracht herstelt wordt. Hoe?, dat weet ik niet precies, maar het is tientallen zo niet honderden jaren goed gegaan dus waarom kan het nu niet meer. Zoals al meer gezegt is, dhr. de Pundert heeft er misschien meer belang bij dat "het Wit Kasteel" staat te verkrotten.

13 augustus, 2008  
Anonymous Anoniem said...

nou sorry hoor ik vind het meer een vorm van dementie.

14 augustus, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Hoi Jan,
de mensen prikken hier zo doorheen hoor. Ik vertelde het hele verhaal aan mijn buren vanavond en hadden het helemaal door dat die wethouder gewoon uit zijn nek had zitten kletsen.

14 augustus, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Wat wint de gemeente er nou mee om te liegen over een probleem waar zij niet direct verantwoordelijk voor zijn?
Ik hou het op een vergissing. Maar blijkbaar zouden ze de vissen eruit kunnen scheppen toch? Ik zeg: alsnog doen dus.

14 augustus, 2008  
Anonymous Anoniem said...

feitelijk is het pure censuur wat die afdeling communicatie heeft gepleegd.

15 augustus, 2008  

Een reactie posten

<< Home