Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, februari 04, 2009

Partij voor de Dieren wil in Loon op Zand geen zetel 'pikken'

Bron: Brabants Dagblad Auteur: Michel Koster

LOON OP ZAND - Kaatsheuvelnaar Hans Bogaard hakt binnen enkele dagen de knoop door over een eventuele terugkeer in de gemeenteraad van Loon op Zand. De PvdA wacht in spanning af of ze een zetel verliest aan het voormalig partijlid.

Bogaard zal in elk geval niet namens de Partij voor de Dieren (PvdD) in de raad zitting nemen. "Dat zou echt niet zuiver zijn", stelt Ton Oomen, voorzitter van de werkgroep Noord-Brabant van de Partij voor de Dieren. "Het was een aardige gedachte van de heer Bogaard, maar we willen op eigen kracht in een gemeenteraad komen en anders niet."

Er moet nu snel duidelijkheid komen over de opvolging van PvdA'er Maurice van Boxtel, die in maart afscheid neemt van de raad. Hij verhuist namelijk naar Dongen. De PvdA schoof Esther van der Donk uit Kaatsheuvel naar voren als zijn opvolger. Maar volgens de Kieswet had de partij eerst ex-raadslid Hans Bogaard moeten benaderen, omdat hij hoger op de kieslijst stond dan Van der Donk.

De verhoudingen tussen de PvdA en Bogaard zijn echter ernstig verstoord. De Kaatsheuvelnaar stapte eind 2006 zelfs uit de partij en gemeenteraad, omdat hij botste met de toenmalige fractievoorzitter Van Boxtel. "Ik ben toen heel slecht behandeld", vindt Bogaard. Als hij in de raad terugkeert, is dat dus zeker niet voor de PvdA. De fractie (nu met vier zetels) heeft ook al laten weten dat Bogaard geen enkele steun van haar kant hoeft te verwachten.

Bogaard overwoog om namens de Partij voor de Dieren in de raad te gaan zitten. Maar die partij wil dat dus niet. "Mogelijk kan ik wel haar ideeën uitdragen", stelt Bogaard. Volgens hem gaat hij overigens alleen de politiek in als de Partij voor de Dieren wil deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 en daarvoor een geschikte kandidaat heeft. "Dat hoor ik snel. Ik ga in ieder geval niet langer dan een jaar de politiek in. Eigenlijk zit ik er niet op te wachten. Maar als ik zo iets kan betekenen voor de Partij voor de Dieren, dan wil ik me nog wel een keer voor honderd procent inzetten."

De PvdA beschuldigt Bogaard van zetelroof. Hij vindt die kritiek onterecht. "Ik heb veel stemmen voor die partij binnengehaald. En ik geloof dat ik ook de Partij voor de Dieren bij de verkiezingen aan twee of drie zetels kan helpen."

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

71 stemmen heeft die boogaard gehaald bij de verkiezingen.

veel??

04 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Een partij die een heel partijprogramma in elkaar draait gebaseerd op dierenrechten heeft niets in een gemeenteraad te zoeken. Landelijk kun je misschien je ideeen omzetten in wetgeving, maar wat wil je lokaal bereiken? Dat dieren op een kinderboerderij een extra bak voer krijgen?

04 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

anoniem zei 71 stemmen en dat klopt,maar daar waren nagenoeg geen P.v.d.A aanhangers bij ,maar wel mensen waar ik fijne kontakten mee had en heb.Want zo werkt dat in de maatschappij waar heel veel mensen lak aan de politiek hebben en zeker aan lokale politiek.

H.W.Bogaard

04 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Wat ik wel een leuke reactie vond van de P.v.d.A in het stuk is dat ik niet op steun hoef te rekenen.Wat een arrogantie ten top!
Alsof ik dat zou willen. Nu niet nooit niet!!!

H.W.Bogaard

04 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

zijn die stemmen niet gehaald dan door de pvda.

of moeten we dit meer zien als stemmen kopen, dat verklaard dus al heel veel van die streken.

en dan achteraf zeggen , zo die fijne contacten helpen mij wel in de pluch.


beetje zielige reactie Bogaard

peter

04 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Met 71 voorkeursstemmen kom je niet in de raad hoor.

05 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Zit ik ook niet op te kijken.

05 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Zeg dan gewoon eens duidelijk 'nee'.

05 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Ja Hans Henk heeft wel gelijk. Als je er niet op zit te kijken moet je gewoon NEE zeggen en niet zitten plagen.

05 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

voor 25-02-2009 zullen jullie het weten.
Ik ben eruit met wat ik moet doen.
maar er zijn nog plaatselijke politici die mij gaarg zien blijven.

H.W.Bogaard

05 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Sorry taalfout.
gaarg moet zijn:graag.
Jacky je hebt misschien wel gelijk.

groeten Hans.

05 februari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hans,
Je moet doen wat jezelf goed dunkt.

05 februari, 2009  

Een reactie posten

<< Home