Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, juli 22, 2009

Historische dag voor onze gemeente?


Het kan donderdag een historische dag worden voor onze gemeente. Ik weet nog als de dag van gisteren dat wethouder Ad Moonen het plan voor het nieuwe dorpshart lanceerde. Nu, ruim tien jaar later, neemt de gemeenteraad het besluit voor een nieuw dorpshart.

Of het ooit zal gaan bruisen is de vraag, maar alles overziend denk ik dat de raad morgenavond 'ja' gaat zeggen tegen de plannen die de gemeente 17,5 miljoen gaan kosten. Als is op het weblog van Peter Flohr kijk, dan heeft het college nog ergens een potje gevonden.


De gevolgen van dit voorstel kan ik niet overzien. Het college was immers van plan om geld te gaan lenen voor het tekort van een slordige 10 miljoen en de reserves niet aan te tasten. Geld lenen zou goedkoper zijn dan eigen middelen erin te steken. De financiele vondst van het college is verrassend te noemen. Als je de koppen telt, dan is er maar een conclusie mogelijk. En dat is dat de plannen doorgaan. GroenLinks en de PvdA zullen alles in de strijd gooien om het definitief besluit nog even uit te stellen, maar ik geloof niet dat de coalitie daar oren naar heeft. Kaatsheuvel krijgt dan dus toch een nieuw dorpshart. Nogmaals, of het ooit zal bruisen is de vraag. De tijd zal het leren. Wethouder Hans Waijers (CDA) zal dan in elk geval de geschiedenis ingaan als de wethouder van het BRUISEND DORPSHART.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

"Of het ooit gaat bruisen is de vraag. de tijd zal het leren" Dat is een dure vraag van 17.5 miljoen.
Zoveel studies gedaan en dan nog niet weten of het ooit gaat bruisen......pffffffff.
Ik ga maar eens naar de drogist om een bruisbal voor in bad te kopen. Dat kost me 2 euro en ik weet zeker dat het gaat bruisen. Wat een klucht zeg....

John

23 juli, 2009  
Anonymous Henk said...

De vraag wordt ook steeds weer gesteld door de eeuwige pessimisten. Ik zie het glas niet steeds half leeg, maar liever halfvol. Het liefst op een leuk terras ergens in het bruisende hart.

23 juli, 2009  
Anonymous Jacky Smit said...

Tot Vanavond Henk,
groet Jacky

23 juli, 2009  
Anonymous Henk said...

Gewoon 2 passen rechts van het College blijven lopen he Jacky ;)

24 juli, 2009  
Anonymous Jacky Smit said...

hoi Henk, die Hans Waijers wilde ons 2 passen links laten lopen. Dat toch maar niet.

24 juli, 2009  

Een reactie posten

<< Home