Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, augustus 03, 2011

Winkeliers Oranjeplein vrezen voor leegstand

LOON OP ZAND – Ondernemers aan het Oranjeplein in Loon op Zand willen dat er snel duidelijkheid komt over de uitbreiding van de huidige Emté op het plein.

„We wachten nu al jaren en als het zo doorgaat, vertrekken steeds meer winkeliers”, stellen de onder­nemers. Het plein heeft momen­teel te maken met leegstand. „In de winkel van Boek en Co komt wel een Primera, maar een eindje verderop gaat Bruurs leegverkoop houden. De vraag is of die ook leeg blijft of dat er een huurder te vinden is”, stelt Sandra Verhoeven van Muzzo.

Volgens Anja Hooymans van het gelijknamige Kaeshuijs moet het plein drastisch op de schop. Maar vooral moet er duidelijkheid ko­men over wat er met de Emté gaat gebeuren. Ze wijst niet alleen naar de gemeente, maar ook naar de on­dernemers op het plein zelf. „ Som­migen zijn niet vooruit te bran­den”, klinkt het zuur.

Sandra Verhoeven wil dat het plein meer uitstraling krijgt door er een Frans tintje aan te geven. Daarnaast moet volgens haar de weekmarkt verhuizen naar DeWe­tering.

„Het is zo troosteloos”, vult Hooy­mans aan. Volgens haar is de ‘loop’ er helemaal uit. „En wij zit­ten hier niet voor de decoratie, maar om de kost te verdienen.”

Volgens de winkeliers krijgt het dorpshart in Kaatsheuvel alle aan­dacht en gaat de gemeente voorbij aan de problemen van de Loonse ondernemers. „We zijn al sinds 1999 bezig om de parkeerplaatsen te veranderen, maar er is nog niets gebeurd”, aldus Siem de Ridder van Mitra.

De problemen zijn ook de politiek niet ontgaan. Volgens raadslid Peter Flohr (Pro3) is het probleem nijpend en moet er snel iets gebeu­ren. Ook de Loonse VVD heeft met Hooymans gesproken. Voorzit­ter Guus van Es van de Loonse On­dernemersvereniging vindt de pro­blemen allemaal wel meevallen.

Volgens hem liggen de uitbrei­dingsplannen van de Emté ter goedkeuring bij de gemeente. Eind augustus verwacht hij daarover uit­sluitsel te krijgen.

Bron: Brabants Dagblad auteur Jan in t Groen

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Ik vind het een goed stuk en men leest het ook wel degelijk in het BD want ik kreeg meteen mijn collega Peter Voogt op bezoek. Hij vond het stukje dat enkele ondernemers niet vooruit zijn te branden niet erg subtiel gebracht want men heeft in het verleden zelfs een Looiershof-ondernemersvereniging gehad maar die is doodgebloed omdat de animo weg was. Peter zei ook dat hij met iedereen reclame gemaakt heeft maar dat ook dat opgehouden is.

Ik heb gezegd dat ik voor ben die Looiershof o.v. weer leven in te blazen. Het lijkt me goed omdat de Oranjeplein perikelen toch grotendeels de ondernemers aangaat die daar gevestigd zijn.

Hoe je het ook went of keert en hoe diep je de kop in het zand steekt, er is een leegloop van winkelend publiek. Dat kan niemand ontkennen. Wat ik alleen zo raar vind is dat de mensen van Loon het weten en er ook voorspellingen over doen hoe lang en of een ondernemer het volhoudt op het plein.
Sommige mensen in de winkel hebben mij zelfs gezegd dat als ik hen gevraagd had of ik me er zou moeten vestigen ze ontkennend geantwoord zouden hebben.

Dat vind ik helemaal opmerkelijk want wat willen de mensen nou? Willen de mensen het plein graag leeg of wil men een bruisend Loon op Zand?

Ik kan het niet erg goed begrijpen, steun de ondernemers nou die het lef hebben zich te vestigen aan het Oranjeplein.

Het is toch alleen maar goed als er nieuwe ondernemers naar Loon komen en er willen investeren?

Dat moet toch gestimuleerd en beloond worden met een goede omzet en recht van bestaan?

Het lijkt allemaal zo simpel of denk ik gewoon te simpel?


Ik hoop nog steeds op een opleving van mijn klantenbestand in Anja's Kaeshuijs, we doen zo ons best en het is zo'n leuk winkeltje geworden
dat moet toch beloond worden!

Hoop doet leven!

Anja's Kaeshuijs
Oranjeplein 28a, Loon op Zand.

03 augustus, 2011  

Een reactie posten

<< Home