Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, februari 22, 2007

Drugs in Kaatsheuvel?

Vandaag las ik op het weblog van Jacky Smit:
Via een vriendin van mijn dochter hoorde gisteren ik dat zij maandagavond na een bezoek aan De Gildenbond (daar waren ze naartoe gegaan omdat het bij Cross niet druk was), een jongen naar huis hadden moeten dragen. Hij had een glas met drinken aangenomen van iemand en werd er helemaal niet goed van. Op een andere site lees ik het volgende verhaal waarin 2 zaken mij opvallen. De uitbater deed volgens het verhaal niets en van de politie hebben de ouders nog niets gehoord dan "doe maar aangifte via internet."

Ik kan het volgende melden:
Vandaag kreeg ik een keurig telefoontje van de politie of ik wist om welke familie het ging. Natuurlijk heb ik de politie netjes antwoord gegeven op hun vraag. De familie krijgt morgen bezoek van de politie die het verhaal wil aanhoren. Met de jongen gaat het in mijn ogen beter dan met de vader.
Van mijn collega op de redactie kreeg ik de opmerking waarom dit verhaal wel op mijn site stond en waarom ik het verhaal niet doorgegeven heb aan de krant.
Ik vind dat iemand jou in vertrouwen neemt en vraagt om geen namen te noemen dan kan dat wel op zo'n site. Bij een krant gelden andere normen. Deze familie moet hoe dan ook beschermd worden. En misschien ikzelf ook wel, want het artikel over "ONS CAFE" heeft veel kwaad bloed gezet. Maar mijn bedoelingen waren in elk geval goed.

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Jij en Ons Café zijn helemaal niets te verwijten. De briefwisseling vanuit de gemeente met daarin de dreiging van een laatste waarschuwing hadden nooit mogen gebeuren. Ik heb nb een dag van te voren duidelijk gevraagd in de commissie abzvb wie er uiteindelijk verantwoordelijk is voor de onlusten /vernielingen 's nachts in ons dorp. Omdat ik het onrechtvaardig vind dat als men geen bezoeker is geweest van het etablissement waar op straat de relletjes plaatsvinden de gemeente de eigenaar van dat etablissement daar dan voor laat opdraaien. Ik heb dat met een voorbeeld duidelijk gemaakt. De burgemeester heeft toen duidelijk bevestigd dat uiteindelijk degene die iets kapot maakt hiervoor verantwoordelijk gesteld wordt.
Duidelijker kan het niet en is het ook niet.

Toen uiteindelijk mij bekend werd van de "laatste waarschuwing" brak echt mijn klomp. Temeer omdat ik toen ook het horecaconvenant onder ogen had gekregen. Hierin staan afspraken waar zowel uitbaters gemeente en politie aan dienen te voldoen. Als dan blijkt dat uitbaters zich overal aan houden maar de rest niet tja dan rijzen bij mij de haren ten berge en niet alleen bij mij maar ook bij veel anderen. Een uitbater zou de politie hebben gebeld op oudejaarsdag middag vanwege de onlusten. Deze kwam niet want het was te druk. (ik neem dat aan van uitbater want mij werd nl. hetzelfde gezegd toen ik hen belde vanuit het vvv kantoor) Even later waren er tig ruiten kapot geraakt in de Hoofdstraat. Ik bedoel maar je kunt nog zoveel regeltjes maken tussen partijen maar dan moet iedereen er zich wel aan kunnen houden.
Overigens ben ik niet in het bezit gesteld door de gemeente van een getekend horecaconvenant dus daar kun je ook nog eens je vraagtekens bij zetten.

22 februari, 2007  

Een reactie posten

<< Home