Drugs in Kaatsheuvel?
Vandaag las ik op het weblog van Jacky Smit:
Via een vriendin van mijn dochter hoorde gisteren ik dat zij maandagavond na een bezoek aan De Gildenbond (daar waren ze naartoe gegaan omdat het bij Cross niet druk was), een jongen naar huis hadden moeten dragen. Hij had een glas met drinken aangenomen van iemand en werd er helemaal niet goed van. Op een andere site lees ik het volgende verhaal waarin 2 zaken mij opvallen. De uitbater deed volgens het verhaal niets en van de politie hebben de ouders nog niets gehoord dan "doe maar aangifte via internet."
Ik kan het volgende melden:
Vandaag kreeg ik een keurig telefoontje van de politie of ik wist om welke familie het ging. Natuurlijk heb ik de politie netjes antwoord gegeven op hun vraag. De familie krijgt morgen bezoek van de politie die het verhaal wil aanhoren. Met de jongen gaat het in mijn ogen beter dan met de vader.
Van mijn collega op de redactie kreeg ik de opmerking waarom dit verhaal wel op mijn site stond en waarom ik het verhaal niet doorgegeven heb aan de krant.
Ik vind dat iemand jou in vertrouwen neemt en vraagt om geen namen te noemen dan kan dat wel op zo'n site. Bij een krant gelden andere normen. Deze familie moet hoe dan ook beschermd worden. En misschien ikzelf ook wel, want het artikel over "ONS CAFE" heeft veel kwaad bloed gezet. Maar mijn bedoelingen waren in elk geval goed.
Labels: krant
