Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, februari 02, 2007

Kaatsheuvel: Drie arrestaties na Brabant Party

Drie arrestaties na Brabant Party
De politie heeft in de nacht van donderdag op vrijdag twee Kaatsheuvelnaren van 17 en 18 jaar en een persoon van 26 jaar uit Breda aangehouden wegens verstoring van de openbare orde. Rond 1 uur ontstonden voor ontmoetingcentrum de Werft, waar eerder op de avond opnames waren geweest van “Brabant Party”, kleine vechtpartijen . Toen de zaal tegen één uur leegliep keerden zich een groep van zo’n dertig personen zich tegen vier agenten ter plaatsten waren. De vier voelden zich bedreigd en zette een politiehond in. De bedreigde agenten kregen assistente van de Tilburgse politie. Die dreef het toegestroomde publiek en groepjes jeugd zelfs tot in de Akkerstraat uit elkaar. Volgens een ambtenaar van de gemeente Loon op Zand is er vrijdagochtend overleg geweest tussen de teamchef en de burgemeester over het voorval. De burgemeester was niet bereikbaar voor commentaar. Volgens directeur Wim Kwaks van Abo beveiliging , is er binnen in de het ontmoetingcentrum niets gebeurd. Eerder op de avond ging het in de omgeving van de Werft ook als mis. Volgens een woordvoerder van de Werft had de organisatie bij de gemeente een verzoek ingediend om het marktplein open te stellen voor parkeren. Deze bleef echter gesloten waardoor er parkeeroverlast ontstond. Een woordvoerder van de gemeente Loon op Zand ontkend overigens dat de Werft een aanvraag heeft ingediend. Dit riep niet alleen irritatie op bij het publiek, maar ook bij de artiesten, die nergens hun auto kwijt konden. De vechtpartij staat niet op zichzelf. Eerder al werd de uitbater van “Ons Cafe”, bij de burgemeester ontboden omdat er buiten zijn café regelmatig vechtpartijen zouden zijn.

Hoe een verhaald tot stand komt
Ik zat vannacht thuis en hoorde een kabaal. Ik ben toen naar buiten gegaan en zag twee politieauto’s over de stoep richting Akkerstraat knallen. Ik ben toen met mijn wagentje naar de Werft gereden om polshoogte te nemen. Ik stond te buurten met Wim Kwaks. Ondertussen kreeg Marij een telefoontje van de politie of haar zoon een Susiki reed. Mijn vrouw, die niet wist dat ik weg was, zei dat ik zo’n wagentje reed. Ze vroegen of ze mij wilde bellen. Dat heeft ze gedaan. Ik heb haar vertelt dat het oorlog leek en dat ik zo naar huis kwam. Even later belde twee agenten tuis aan om te vragen of de zoon thuis was. Marij ontkende dat ze een zoon had. “Maar wat doet uw man daar dan? ” vroeg de politie. Marij vertelde dat ik voor de krant werkte. Toen ik thuis kwam stond de politie nog voor de deur. Toen ik mijn perskaart liet zien waren ze eindelijk tevreden. En Marij overstuur. Dus weer een les geleerd: als ik wegga het melden bij een slapende vrouw.

Labels: