Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, maart 16, 2007

Zaak Dr. Janssen aflevering 2

door Jan in 't Groen en Jeroen Ketelaars KAATSHEUVEL De Kaatsheuvelse oud-huisarts Paul Janssen is woedend op het Loonse college van B. en W. Volgens hem hebben wethouders toezeggingen gedaan die zij niet zijn nagekomen. Zij ontkennen dit ten stelligste.
Janssens vertrouwen in het college is ernstig geschaad. "Ik voel me onrechtvaardig en met geen enkel respect behandeld", schrijft hij aan het college. Hij heeft zijn lidmaatschap van de Adviescommissie Maatschappelijke Voorzieningen met onmiddellijke ingang beëindigd.
Janssen wilde zijn oude praktijkruimte verkopen. De koper, met wie Janssen al overeenstemming zegt te hebben gehad, wilde er een schoonheidssalon vestigen en had daar een aanvraag voor ingediend. Volgens Janssen hebben wethouders Joop Bisselink en Wim Aussems hem verzekerd dat dat geen problemen zou opleveren. Toch werd de aanvraag afgewezen.
Wethouder Bisselink heeft een heel andere kijk op Janssens verhaal. "Hij heeft ons niet verteld dat hij wilde verkopen. Bovendien zijn nooit toezeggingen gedaan. Ik heb alleen gezegd dat ik op basis van de informatie die ik toen had, dácht dat er een mógelijkheid zou kunnen zijn. Maar ik heb aangegeven dat het college er een besluit over moest nemen. Janssen was ook niet de aanvrager. De aanvrager zelf heeft begrip voor het besluit." Ook wethouder Aussems zegt dat pas ná het gesprek met Janssen duidelijk werd dat de ruimte verkocht zou worden. "Dan is er geen sprake meer van een 'huis gebonden beroep'. Maar ik heb sowieso niks beloofd. Ik kende de stukken nog niet eens. Wij moeten alle belangen afwegen en hier konden wij gewoon geen 'ja' tegen zeggen, hoezeer wij het hem ook zouden gunnen."

Labels: