Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

maandag, juni 04, 2007

Kaatsheuvel: Vervolg: Besluit perceel Janssen.

Openbare besluitenlijst 29-05-2006

Met betrekking tot het gebruik van het vrijstaande bijgebouw op het perceel aan de
Vossenbergselaan 7 te Kaatsheuvel zijn B&W in principe niet bereid medewerking te verlenen aan realisatie van een seniorenvoorziening en wel bereid medewerking te verlenen aan een mantelzorgvoorziening. Een hiertoe in te dienen concreet verzoek zal beoordeeld worden alvorens een definitief besluit wordt genomen. (besloten in de B&W-vergadering d.d. 22 mei 2007).

Labels:

dinsdag, maart 20, 2007

Repliek Sandra en Peter Dekkers

Normaliter houden we ons op de achtergrond. Maar in het Brabants Dagblad (editie Tilburg Plus) van 17 maart jl., is een artikel te lezen waarin de heer Janssen zijn ongenoegen uit over het genomen besluit inzake vestiging van een pedicure- & schoonheidssalon in zijn voormalige dokterspraktijk in de Vossenbergselaan. In het krantenartikel zegt wethouder Bisselink 'De aanvrager heeft zelf begrip voor het besluit'. Nu voelen we ons genoodzaakt om te reageren.

We hebben de aanvraag tot vestiging van een pedicure- en schoonheidssalon eind oktober 2006 ingediend bij de gemeente en hebben uiteindelijk na drie maanden een besluit mogen ontvangen. Dit na vele telefoongesprekken met de gemeente waarin we te horen kregen dat we geduld moesten hebben; ook zij hebben immers maar twee handen. Toen het spreekwoordelijke balletje ook binnen het ambtelijk apparaat begon te rollen hebben de heer Janssen en mevrouw Dekkers-Wagemakers gesproken met wethouder Aussems en wethouder Bisselink. Zowel in de aanvraag als in bovengenoemde gesprekken is naar voren gebracht dat het ging om (ver-)koop van de voormalige dokterspraktijk. In deze gesprekken werden er inderdaad toezeggingen gedaan die nu in de krant worden weggeveegd. Wij, de heer Janssen en indirect ondergetekenden, worden weggezet als leugenaars.

Op de dag dat het besluit werd genomen door het college van Burgemeester & Wethouders hebben wij gesproken met wethouder Waijers die ons het slechte nieuws vertelde. In dit gesprek kwam naar voren dat wij er alles aan zouden doen om het besluit aan te vechten.

Van de gemeente kregen we een principe-besluit. Dit was een niet voor beroep vatbare beslissing. Uiteraard hebben we juridisch advies ingewonnen. Hieruit kwam naar voren dat een gerechtelijke procedure geen zin heeft; de gemeente wordt alleen beoordeeld op de gevolgde procedure. Het uiteindelijke besluit blijft buiten beschouwing.

Het bevreemdt ons ten zeerste dat wij nu in de krant mogen lezen dat wethouder Bisselink zegt dat wij begrip hebben voor het besluit. We hebben de beste man nooit gesproken na het besluit van college van B&W. Hoe kunnen wij ons er in vinden na alle moeite die wij hebben gedaan?

Wij vinden dit dus uitermate vervelend. Wij worden weggezet als leugenaars, terwijl wij er terdege van overtuigd zijn dat onze volksvertegenwoordiger Bisselink liegt. Of zijn geheugen laat hem in de steek. Maar of dit inderdaad het geval is?

Met vriendelijke groet,

Sandra & Peter Dekkers

Labels:

vrijdag, maart 16, 2007

Zaak Dr. Janssen aflevering 4

Reactie Sandra wagemakers

"Hoe kan wethouder Aussems zeggen dat ik het minder erg vond. Ik heb hem nog niet eens gesprokken". Ze zegt het heel erg te vinden dat het college geen vergunning heeftverleend. Over de reactie van wethouder Aussems is ze zwaar verbolgen: "Wij, Janssen en ik hebben op zijn kantoor precies uitleg gegeven hoe alles in elkaar stak. Wethouder Bisselink cancelde onze afspraak met de bugemeester omdat dat helemaal niet nodig was".
De zaakwaarnemer van Wagemakers is bezig een officiele reatie op te stellen. Die wachten we af. Wordt vervolgt.

Labels:

Zaak Dr. Janssen aflevering 3


Reactie Janssen op krantenbericht




De heer Bisselink was door mij volledig op de hoogte gesteld over de losse verkoop van het praktijkpand. De aanvraag van Sandra Dekkers is daar ook heel duidelijk over, en die lag al sinds 25 oktober 2006 bij de gemeente in stille afwachting van behandeling door het college.
Diplomatieke taal als "op basis van de informatie die ik toen had" heb ik niet uit de mond van de heer Bisselink gehoord. Hij zelf heeft me 2x ongevraagd benaderd om me mee te delen, dat 'het rond zou komen', 'ik heb met Waijers gesproken, en wij zijn het eens', 'is die afspraak bij de burgemeester nu nog nodig, het is toch duidelijk'.
Met wethouder Aussems is duidelijk besproken, dat ik de praktijk wilde verkopen aan Sandra Dekkers, met het voordeel dat ik dan in mijn woonhuis kon blijven wonen. Dus niet na het gesprek is dat, hoop ik voor de heer Aussems, tot hem pas doorgedrongen.
Ik heb sowieso niks beloofd, kan beter vervangen worden door: ik had er beter aan gedaan, om niet voor de zoveelste keer weer van alles te beloven, en dan waarschijnlijk ook nog zelf slecht geinformeerd ('ik kende de stukken nog niet eens').
Welke belangen afgewogen zijn is me niet duidelijk. Ik heb van geen wethouder of burgemeester te horen gekregen, welk belang voor de gemeente in het geding was. Ik heb alleen een dag na het B en W-besluit van de heer Bisselink te horen gekregen, dat men bang was voor precedentwerking. Mijn antwoord was, dat het gemeentebestuur elke situatie op zich kan en dient te beoordelen. Ook hierover is met de heer Bisselink vooraf gesproken.
Dat de aanvrager begrip zou hebben voor het besluit, zou ik aan de aanvrager vragen, die is daarover tegenover mij zeer duidelijk geweest. Verder is de aanvrager ook getuige geweest van de meerdere keren uitgesproken 'loze'
beloften. Ook kan deze aanvrager zich waarschijnlijk beter herinneren wat met de heer Aussems besproken is.
De heer Bisselink zakt met zijn reaktie nog verder in mijn achting. Het zou hem sieren als hij zijn fouten zou erkennen. Alles wat krom is wordt recht gepraat!Half op de hoogte van zaken worden grote woorden gebruikt, en wordt er met loze beloften gestrooid

Labels:

Zaak Dr. Janssen aflevering 2

door Jan in 't Groen en Jeroen Ketelaars KAATSHEUVEL De Kaatsheuvelse oud-huisarts Paul Janssen is woedend op het Loonse college van B. en W. Volgens hem hebben wethouders toezeggingen gedaan die zij niet zijn nagekomen. Zij ontkennen dit ten stelligste.
Janssens vertrouwen in het college is ernstig geschaad. "Ik voel me onrechtvaardig en met geen enkel respect behandeld", schrijft hij aan het college. Hij heeft zijn lidmaatschap van de Adviescommissie Maatschappelijke Voorzieningen met onmiddellijke ingang beëindigd.
Janssen wilde zijn oude praktijkruimte verkopen. De koper, met wie Janssen al overeenstemming zegt te hebben gehad, wilde er een schoonheidssalon vestigen en had daar een aanvraag voor ingediend. Volgens Janssen hebben wethouders Joop Bisselink en Wim Aussems hem verzekerd dat dat geen problemen zou opleveren. Toch werd de aanvraag afgewezen.
Wethouder Bisselink heeft een heel andere kijk op Janssens verhaal. "Hij heeft ons niet verteld dat hij wilde verkopen. Bovendien zijn nooit toezeggingen gedaan. Ik heb alleen gezegd dat ik op basis van de informatie die ik toen had, dácht dat er een mógelijkheid zou kunnen zijn. Maar ik heb aangegeven dat het college er een besluit over moest nemen. Janssen was ook niet de aanvrager. De aanvrager zelf heeft begrip voor het besluit." Ook wethouder Aussems zegt dat pas ná het gesprek met Janssen duidelijk werd dat de ruimte verkocht zou worden. "Dan is er geen sprake meer van een 'huis gebonden beroep'. Maar ik heb sowieso niks beloofd. Ik kende de stukken nog niet eens. Wij moeten alle belangen afwegen en hier konden wij gewoon geen 'ja' tegen zeggen, hoezeer wij het hem ook zouden gunnen."

Labels:

Zaak Dr. Janssen aflevering 1

De Kaatsheuvelse oud-huisarts Paul Janssen heeft zijn lidmaatschap van de Adviescommissie Maatschappelijke Voorzieningen van de gemeente Loon op Zand met onmiddellijke ingang beëindigd. Volgens de huisarts is zijn vertrouwen in het college ernstig geschaad door woordbreuk van enkele wethouders. “Er zijn toezeggingen gegaan die niet nagekomen zijn”, zo schrijft Janssen in een brief aan het college.
In oktober van het vorig jaar diende een schoonheidsalon het verzoek bij gemeente Loon op Zand in of ze zich mocht vestigen in de voormalige praktijkruimte van Janssen aan de Vossenbergselaan. De huidige salon, in de Berndijksestraat ligt op een afstand enkele tientallen meters van de voormalige praktijkruimte. Wagemakers en Janssen waren het al eens over de koopsom. De huisarts vroeg wethouder Bisselink (Gemeentebelangen), enkele malen hoever het college stond met de aanvraag. Hij kreeg telkens te horen dat het moest kunnen (geen probleem was) en dat hij zich geen zorgen hoefde te maken. Ook wethouder Wim Aussems liet zich positief uit over de vestiging van Wagemakers in de praktijkruimte. Om zijn aanvraag kracht bij te zetten had Janssen al een afspraak gemaakt met de burgemeester. Bisselink heeft die afspraak geannuleerd omdat het volgens hem niet nodig was. “Het komt allemaal wel goed”, zo luidde de boodschap van de wethouder. Ook toen Janssen telefonisch contact opnam met wethouder Hans Waijers (CDA), kreeg hij te horen dat er volgens hem geen belemmeringen waren. Janssen: “Na een half uur belde Waijers dat er beren op de weg waren, en dat hij het uit moest zoeken”. Geheel tegen de toezegging van de wethouders in ontving Wagemakers begin februari een afwijzing. Als reden gaf de gemeente aan precedentwerking.
“Ik ben zo boos, dat ik gelijk mijn functie in de commissie heb neergelegd”, aldus Janssen, die nog wel een gesprek met de burgemeester heeft gehad. “Ze bleef bij het collegestandpunt”. Op de brief met de opzegging en de aantijgingen aan het adres van de wethouders heeft Janssen geen reactie meer gekregen.

Labels: