Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, maart 16, 2007

Zaak Dr. Janssen aflevering 3


Reactie Janssen op krantenbericht




De heer Bisselink was door mij volledig op de hoogte gesteld over de losse verkoop van het praktijkpand. De aanvraag van Sandra Dekkers is daar ook heel duidelijk over, en die lag al sinds 25 oktober 2006 bij de gemeente in stille afwachting van behandeling door het college.
Diplomatieke taal als "op basis van de informatie die ik toen had" heb ik niet uit de mond van de heer Bisselink gehoord. Hij zelf heeft me 2x ongevraagd benaderd om me mee te delen, dat 'het rond zou komen', 'ik heb met Waijers gesproken, en wij zijn het eens', 'is die afspraak bij de burgemeester nu nog nodig, het is toch duidelijk'.
Met wethouder Aussems is duidelijk besproken, dat ik de praktijk wilde verkopen aan Sandra Dekkers, met het voordeel dat ik dan in mijn woonhuis kon blijven wonen. Dus niet na het gesprek is dat, hoop ik voor de heer Aussems, tot hem pas doorgedrongen.
Ik heb sowieso niks beloofd, kan beter vervangen worden door: ik had er beter aan gedaan, om niet voor de zoveelste keer weer van alles te beloven, en dan waarschijnlijk ook nog zelf slecht geinformeerd ('ik kende de stukken nog niet eens').
Welke belangen afgewogen zijn is me niet duidelijk. Ik heb van geen wethouder of burgemeester te horen gekregen, welk belang voor de gemeente in het geding was. Ik heb alleen een dag na het B en W-besluit van de heer Bisselink te horen gekregen, dat men bang was voor precedentwerking. Mijn antwoord was, dat het gemeentebestuur elke situatie op zich kan en dient te beoordelen. Ook hierover is met de heer Bisselink vooraf gesproken.
Dat de aanvrager begrip zou hebben voor het besluit, zou ik aan de aanvrager vragen, die is daarover tegenover mij zeer duidelijk geweest. Verder is de aanvrager ook getuige geweest van de meerdere keren uitgesproken 'loze'
beloften. Ook kan deze aanvrager zich waarschijnlijk beter herinneren wat met de heer Aussems besproken is.
De heer Bisselink zakt met zijn reaktie nog verder in mijn achting. Het zou hem sieren als hij zijn fouten zou erkennen. Alles wat krom is wordt recht gepraat!Half op de hoogte van zaken worden grote woorden gebruikt, en wordt er met loze beloften gestrooid

Labels: