Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, augustus 29, 2007

Het was me het avondje weer wel in Kaatsheuvel


Kaatsheuvel – Tegen half negen ging de brandweerpieper af. Er zou brand zijn bij de Rabobank in Kaatsheuvel. De brandweer en twee politiewagens waren snel ter plaatse. De melding bleek loos. Tegelijk met de melding van de brand in Kaatsheuvel werd de brandweer van Waalwijk gealarmeerd voor een brand bij een Rabobank op het adres Grotestraat 238. Daar zou wel een brand zijn. Dus ik maar naar Waalwijk. Na allerlei verkeersomleidingen kwam ik uiteindelijk bij de Rabobank. De brandweer was er met de hoogwerker, maar ik zag geen rook. Een goed teken dus. Toen ik met fotografen stond te praten moesten we van de politie achter de afzetting. Prima, als ik mijn informatie maar krijg. Dat lukte ook. Er bleek kortsluiting te zijn in een noodstroomaggregaat, maar het viel allemaal wel mee.
Toen ik naar huis reed ben ik me kapot geschrokken. Bij de Duinlaan en de Horst stond een man midden op de weg. Het leek of hij onwel was. Ik stopte. De man sprak Engels en leek onwel te zijn. Dus 112 maar gebeld. Dar waren al meerdere meldingen binnengekomen. Het verzoek was om even bij de man te blijven. Even later arriveerde de politie. Die constateerde dat het een Pool was die zwaar onder invloed van alcohol en drugs was. Hij had geen papieren bij zich en hij wist niet waar hij woonde. De politie heeft zich over de man ontfermt maar…..
Dezelfde agent die ik eerder bij het brandje in Waalwijk trof, verontschuldigde zich, dat ze hij mij bij de brand achter de afzetting had gezet. “Je wil niet weten hoeveel van die aasgieren een politieperskaart hebben, en het spijt me dat de echte pers daar de dupe van moet worden. “Ik heb vorige week meegemaakt dat een van die aasgieren een dode stond te fotograferen. Toen heb ik hem even flink de les gelezen”.

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

tjeempie wat een avond.

29 augustus, 2007  

Een reactie posten

<< Home