Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, augustus 29, 2007

Het was me het avondje weer wel in Kaatsheuvel


Kaatsheuvel – Tegen half negen ging de brandweerpieper af. Er zou brand zijn bij de Rabobank in Kaatsheuvel. De brandweer en twee politiewagens waren snel ter plaatse. De melding bleek loos. Tegelijk met de melding van de brand in Kaatsheuvel werd de brandweer van Waalwijk gealarmeerd voor een brand bij een Rabobank op het adres Grotestraat 238. Daar zou wel een brand zijn. Dus ik maar naar Waalwijk. Na allerlei verkeersomleidingen kwam ik uiteindelijk bij de Rabobank. De brandweer was er met de hoogwerker, maar ik zag geen rook. Een goed teken dus. Toen ik met fotografen stond te praten moesten we van de politie achter de afzetting. Prima, als ik mijn informatie maar krijg. Dat lukte ook. Er bleek kortsluiting te zijn in een noodstroomaggregaat, maar het viel allemaal wel mee.
Toen ik naar huis reed ben ik me kapot geschrokken. Bij de Duinlaan en de Horst stond een man midden op de weg. Het leek of hij onwel was. Ik stopte. De man sprak Engels en leek onwel te zijn. Dus 112 maar gebeld. Dar waren al meerdere meldingen binnengekomen. Het verzoek was om even bij de man te blijven. Even later arriveerde de politie. Die constateerde dat het een Pool was die zwaar onder invloed van alcohol en drugs was. Hij had geen papieren bij zich en hij wist niet waar hij woonde. De politie heeft zich over de man ontfermt maar…..
Dezelfde agent die ik eerder bij het brandje in Waalwijk trof, verontschuldigde zich, dat ze hij mij bij de brand achter de afzetting had gezet. “Je wil niet weten hoeveel van die aasgieren een politieperskaart hebben, en het spijt me dat de echte pers daar de dupe van moet worden. “Ik heb vorige week meegemaakt dat een van die aasgieren een dode stond te fotograferen. Toen heb ik hem even flink de les gelezen”.

Labels:

dinsdag, augustus 21, 2007

Autobrand Midden Brabantweg

Om 12:06 werd de brandweer van Kaatsheuvel (6631) en Loon op Zand (6641) gealarmeerd voor een autobrand op de Midden Brabantweg 14.5 ter hoogte van Kaatsheuvel. De brandweer heeft de brand geblust.

Labels:

zondag, augustus 05, 2007

Rookpluimen boven Kaatsheuvel

Kaatsheuvel - Wie vanmiddag richting Tilburg keek, zag grote rookpluimen boven Vloeivelden in Tilburg. Het betrof hier een middel-brand op De Spinder, waar een berg afval in brand stond. Even was het paniek, want de brandweer gaf op dezelfde locatie een woningbrand. Gelukkig viel het mee. De brand werd bestreden door de brandweer van Tilburg Vossenberg en het korps van Loon op Zand.

Labels:

donderdag, augustus 02, 2007

Brandweer naar Eftelingsestraat

Kaatsheuvel - De brandweer van kaatsheuvel rukt momenteel uit naar de Eftelingsestraat in Kaatsheuvel voor een buitenbrand. Het betrof hier een zelf gemaakte vuurwerkbom.Een voorbijganger had vuur waargenomen nabij de Eftelingsestraat. Na inspectie van het projectiel keerde de brandweer terug naar de kazerne. Voor foto's van de uitruk verwijs ik U naar 112kaatsheuvel.nl

Labels:

zaterdag, juni 16, 2007

Commentaar

De website van Omroep Brabant meldde om 01.40 uur het volgende:

Opnieuw brand bij vleessnackfabriek Van Loon in Tilburg



TILBURG - Vrijdagavond is opnieuw brand uitgebroken bij vleessnackfabriek Van Loon in Tilburg aan de Wegastraat. De grote brand is niet overgeslagen naar de aangrenzende bedrijven Dronk en Strizo. Zaterdag om 01.00 uur was de brand onder controle.

Bij het bedrijf Strizo worden kunststof vloeren en wanden gemaakt. Dronk maakt bedrijfswagen-onderdelen. Het gaat om een grote brand op industrieterrein Loven waarvan de rook in de richting van Berkel-Enschot gaat. Maandagavond was er ook al brand bij de vleessnackfabriek Van Loon. Toen raakte een man lichtgewond.

De berichtgeving rond de grote brand waar zelfs grip 2 gegeven werd was zeer verwarrend. Eerst meldde de zender dat de brand wel was overgeslagen en op de radio was niets te horen. De politie heeft de bevolking via SMS-alert verzocht om ramen en deuren te sluiten. Ligt hier geen taak voor "rampenzender" Omroep Brabant?

Labels: