Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, februari 21, 2008

Kaatsheuvel : “Jammer dat jullie gaan vertrekken”

Kaatsheuvel – Autobedrijf Jan Wellens aan de Roestenbergstraat gaat definitief verhuizen. Per 1 april sluit de benzinepomp en tegen de vakantie hoopt Wellens een bestaand pand te betrekken in de Belgiëstraat. Daar wordt het bedrijf voorgezet als universeel autobedrijf.

“Het is niet zo dat we nu zo staan te juichen. Maar als er dan een bod komt, en je geen opvolger hebt, en zeven dagen per week werkt, dan ga je toch eens goed over je toekomst nadenken”, vertelt Jan Wellens (50). Volgens de eigenaar van het gelijknamige autobedrijf is hij al een vier jaar bezig met de verplaatsing van zijn bedrijf. En met gemengde gevoelens. “Want dat doe je niet zomaar! Zeker als je zo’n goede klantenkring hebt en je het altijd heel graag gedaan hebt”, vertelt hij. Precies 40 jaar geleden begonnen Harrie en Wal Wellens het autobedrijf aan de Roestenbergstraat. Eerst als Simcadealer en later als dealer van Renault. Toen Jan de zaak overnam maakte hij er een universeel autobedrijf van. Wellens is blij dat Beerens Tankstation aan de Tilburgseweg 23A in Sprang-Capelle, die nu Total voert, een Shellstation wordt. “Ik moet eerlijk toegeven dat ik graag op die plaats had gezeten, maar ik gun het die mensen”, klinkt het collegiaal. Hij moet nog wennen aan het idee dat hij zelf straks niet altijd op de zaak hoeft te zijn. “We kijken wel hoe het loopt. Misschien ga ik op zaterdagmiddag met mijn vrouw wel een uurtje naar de stad”, zegt hij lachend. Hij hoopt dat als hij op de nieuwe locatie zit zijn klanten hem trouw zullen blijven: “Ik zal ze missen, al die mensen die dagelijks komen tanken of sigaretten komen kopen”. De klanten zijn bezorgt. “Je gaat toch niet weg hier?”, klinkt het regelmatig. Wellens is zeker van plan zijn klanten persoonlijk op de hoogte te stellen van zijn besluit. “Al is het alleen maar om ze te bedanken voor de plezierige tijd”.