Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zaterdag, maart 08, 2008

Postbode Soeterboek rijdt laatste bestelronde

Gehurkt in het midden Cess Soeterboek
Postbode Soeterboek rijdt laatste ronde

Na ruim dertig jaar bij de Post gewerkt te hebben reed postbode Cees Soeterboek (61) gisteren zijn laatste rondje in het buitengebied van Kaatsheuvel. In zijn vaste wijk ’t Hoekske hangt bijna overal de vlag uit en op diverse plaatsen staan flessen wijn en cadeaus naast de postbus. De bescheiden Soeterboek is zichtbaar verguld met al die aandacht. “Nou volgende week zaterdag nog een afscheidsreceptie en dan zit het erop! Ik zal de sociale contacten missen”, vertelt hij. Locatiemanager Jan van Haren van het TNT bussinesspoint aan de Nieuwe Markt in Kaatsheuvel vindt het jammer dat Cees vertrekt: “Dit soort mensen die alles kunnen zijn een uitstervend ras. Tegenwoordig komen de dames binnen om voor een paar uur de post te bezorgen en dan gaan ze weer naar huis”, klinkt het melancholiek. Cees werkte op het schoenfabriek toen hij benaderd werd door Jo van de Linden om bij de post te komen werken. “Zij hadden een voetbalelftal en ik speelde dertien jaar als linksbuiten in het eerste van Desk en ze wilde mij er wel bijhebben”. Toen de schoenindustrie inzakte maakte hij de overstap naar de post en werkte het eerste halfjaar als postbode in Loon op Zand. “We draaiden toen nog nachtdiensten in Waalwijk. Daar werd de post gesorteerd”, weet hij zich nog te herinneren. Nu gebeurd dat alleen nog in Den Bosch. Soeterboek ontpopte zich al snel een allrounder. Van post op volgorde zetten, pakketpost bezorgen, buitenwijken rijden of de gewone post bestellen; alles deed hij. Soeterboek heeft zo zijn vaste koffieadresjes. Bij de benzinepomp op de weg naar Loon op Zand, bij de Roestelberg, en niet te vergeten vroeger bij de Steenbakker. Ondanks het feit dat hij zijn beroep als postbode te danken heeft aan zijn glansrijke voetbalcarrière bij DESK, (“daardoor had ik kruiwagens genoeg”)waar hij samen met toppers als Kees van Wezel, Noudje van Esdonk, Henk van Rooij en Frans Damen grote faam maakte komt hij niet meer bij DESK. “Ik heb een seizoenkaart van RKC , maar nu ik wat meer vrije tijd ga krijgen ga ik toch nog eens een keer op Eijkendijk kijken. Want meer hobby’s heb ik niet”, aldus de vutter.