Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, januari 20, 2009

Bisselink vertrekt als wethouder van Loon op Zand

Vandaag, dinsdag 20 januari heeft Joop Bisselink (55), wethouder van de gemeente Loon op Zand, aan het college en de raad, in goed overleg met zijn partij, laten weten zijn functie per 5 maart 2009, of eerder als zijn vervanging is geregeld, neer te willen leggen, vanwege gezondheidsredenen.

Vanaf 2002 tot 2006 heeft wethouder Bisselink, eerst in deeltijd (70%) en vanaf 2006 voor 100%, met veel plezier het wethouderschap mogen uitoefenen. Wethouder Bisselink heeft, vanwege de ziekte van burgemeester van Hoek, het locoburgemeesterschap voor zijn rekening genomen. Daarnaast is hij onder andere verantwoordelijk geweest voor de realisering van de nieuwe milieustraat en het gemeentewerf, de WoonvisiePlus, het nieuwe Afvalstoffenplan, een veilige verkeersoplossing voor kruispunt De Moer en een veilige oversteek op de Bevrijdingsweg, beheerplannen voor wegen, groen en riolering en het bouw- en woonrijp maken van o.a. Molenwijck Zuid, Vondelstraat en Langendijkstraat.

Bijgestaan door waarnemend burgemeester Wim Luijendijk en voorzitter van Gemeentebelangen, Ad van Laarhoven, kondigde Bisselink emotionel zijn vertrek aan. Het plotselinge afscheid heeft volgens hem alles te maken met zijn gezondheid. „Ik heb geen slopende ziekte”, benadrukt hij. „Maar ik maak steeds langere dagen, en heb steeds kortere nachten. Er gaat veel om in mijn hoofd, en dat heeft zijn weerslag op mijn werk en mijn lichaam. Ik heb het gevoel dat ik mijn leven anders moet inrichten om oud te worden. Ik kan nu gewoon niet honderd procent functioneren.” Bisselink zegt het besluit met pijn in zijn hart te nemen. „Ik had de klus graag afgemaakt.” Wie Bisselink als wethouder op gaat volgen, wordt binnenkort bekendgemaakt.Zowel Luyendijk als Van Laarhoven zeiden de beslissing van Bisselink te respecteren. Later in het jaar zal de bevolking in de gelegenheid gesteld worden om Bisselink de hand te drukken.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

er staat hier niets.....
wat is er aan de hand

20 januari, 2009  
Blogger Kaatsheuvel said...

Jammer dat Joop vertrekt. Ik hoop dat hij een rustiger leven krijgt

20 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Joop, nog een lang, rustig en gelukkig leven toegewenst. Bedankt voor al het goede werk dat je voor ons als inwoners van deze gemeente gedaan hebt.

20 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Beste Joop.
Hoewel ik jou niet goed gekend heb vind ik het jammer dat jij om deze redenen gaat stoppen na een niet altijd gemakkelijke periode als wethouder zijnde.Ik wens jou nog een lang en fijn leven toe.

H.W.Bogaard

20 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

hoi joop
doe je nog wel ff zorgen voor die bakjes die je elk huishouden belooft hebt ,
of ben je nu zo ziek van al dat gezwets over die containers

peter

maar wil dus met vele andere nog wel het duobakje voor de keuken dus
belofte maakt schuld , zeggen ze hier

21 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Waijers neem nu ook eens voor 1 keer een wijs besluit.

21 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Hans Boogaard moet ook een wijs besluit nemen. en niet terugkomen in de raad.

21 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Nou ja, heeft ie geen zoon die m op kan volgen, dan blijft de dynastie tenminste in orde.
En die Boogaard, die kan toch ook wel daar gaan zitten? Valt echt niet op met de rest die er zit!

21 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Heeft Joop nou zo'n slecht gebit of is er een andere reden dat hij altijd met zo'n chagerijnig hoofd op de foto staat zonder een klein glimlachje?

22 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

afzender Peter;is dat misschien Peter Flohr.
Als dat zo is laat dan weten wie je bent.
Ik walg van mensen die niet recht voor zijn raap zeggen waar het op staat en geheimzinnig doen over hun identiteit.
En dat soort mensen denken dan een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving in Loon op Zand.
Nee dus!!!!!!!!!!!!!!!
Hans Bogaard
0416-278359

22 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

@ H.W. Bogaard: ik reageer alleen met mijn volledige naam!

23 januari, 2009  
Anonymous Anoniem said...

Niels, kijk s op de website van de gemeente of in het Weekjournaal.. zie je Joop in een meer ontspannen pose...

24 januari, 2009  

Een reactie posten

<< Home