Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, oktober 26, 2010

Ophef rond parkeren bij Albert Heijn Kaatsheuvel

KAATSHEUVEL – Albert Heijn in Kaatsheuvel geeft de strijd om meer parkeerplaatsen niet op. Eige­naar Piet den Hartog is diep teleur­gesteld over het besluit van het col­lege om ‘ slechts’ negen extra plaat­sen toe te staan. Het lijkt er vol­gens hem op dat de gemeente de Albert Heijn tegenwerkt in de hoop dat de supermarkt gaat ver­huizen. Maar dat zal op deze ma­nier zeker niet gebeuren, bena­drukt hij. „ Als dit besluit overeind blijft, zijn er alleen maar verlie­zers: omwonenden, klanten, het bedrijf en de gemeente.”
De Albert Heijn aan de Gasthuis­straat heeft plannen voor de bouw van een laad- en losruimte en een uitbreiding met zo’n vijftig par­keerplaatsen. De supermarkt wil hiervoor een aangrenzend stuk grond aankopen. Burgemeester en wethouders stemmen in met de bouw van de nieuwe laad- en los­ruimte, die een einde moet maken aan de klachten van omwonenden over ( geluids) overlast. Nu worden geluidsnormen overschreden, dus móet de ondernemer ook maatre­gelen nemen. Voor de uitbreiding van het par­keerterrein met vijftig plaatsen krijgt Den Hartog vooralsnog geen medewerking. Het college wil niet verder gaan dan negen extra plek­ken en wijst onder meer op de be­langen van omwonenden. Meer parkeerruimte kan leiden tot meer overlast, bijvoorbeeld door grotere stroom auto’s en het geluid van dichtslaande portiers, zo is de vrees.

Volgens Den Hartog neemt de overlast juist af als hij meer par­keerplaatsen kan realiseren op het nieuwe stuk grond. „Deze vakken liggen veel gunstiger voor de buurt en er wordt straks ook veel min­der in de wijk geparkeerd”, stelt hij. Als de gemeente bij z’n stand­punt blijft, zegt Den Hartog alle plannen om te moeten gooien. „Ik ga niet een heel stuk grond aanko­pen voor slechts enkele parkeer­plaatsen extra.” Ook de bouw van een laad- en losruimte op deze plek kan in dat geval niet door­gaan. „Ik zal dan een meters hoog scherm neerzetten om aan de ge­luidsnormen te voldoen. Een veel slechtere oplossing, waar de buurt ook niet blij mee zal zijn. Maar het kan dan niet anders.”

Den Hartog benadrukt dat hij best mee wil denken over een toekom­stige verhuizing van de super­markt, maar niet als de gemeente „niet met hem wenst mee te den­ken en de Albert Heijn ‘klein’ houdt.” Maar Den Hartog geeft de hoop niet op. „Ik heb snel een ge­sprek met alle politieke partijen en hoop dat de gemeenteraad onze plannen wel steunt.”

Burgemeester Wim Luijendijk be­grijp de teleurstelling van Den Har­tog. „Maar dit besluit is heel wel­overwogen genomen waarbij goed gekeken is naar de ligging van de supermarkt. We moeten ook reke­ning houden met de belangen van omwonenden, en dan zijn er gren­zen aan de groei van het bedrijf.”

2 Comments:

Blogger H.W.Bogaard said...

ik kom gemmideld twee á drie keer per week bij AH.De ligging van AH verdiend zeker geen schoonheidsprijs;maar wat te denken van het oorlogsgebied in het centrum van Kaatsheuvel. Dan maar Appie happie!H.W.Bogaard

26 oktober, 2010  
Blogger cilomax said...

persoonlijk vind ik de locatie helemaal geweldig en we wonen er zo'n 150meter vandaan.
waar we wel helemaal doodziek van worden is het gedrag van de automobilisten, tegen de richting in naar een parkeerplaats scheuren want stel dat degene die wel netjes de aangeven route volgt dat plekje krijgt en dan het parkeren rechts van de groenstrook wat al helemaal geen parkeerplekken zijn.......
ik zeg snel die 50 extra plekken toekennen, geloof nooit dat dat voor extra "overlast" gaat zorgen eerder minder overlast (mensen blijven nu oneindig rondrijden over de parkeerplaats tot ze een plekkie hebben of totdat vrouwlief klaar is met boodschappen doen en haar (het liefts binnen) voor de deur van de winkel kan laten instappen

27 oktober, 2010  

Een reactie posten

<< Home