Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zaterdag, juli 21, 2007

Mien kan er weer tegenaan en Gered Gereedschap ook


door Jan in 't Groen
KAATSHEUVEL - Het is ruim een half jaar geleden dat Mien Balvers ter hoogte van de Dr. Nolensstraat in Kaatsheuvel op haar fiets gegrepen werd door een personenauto en zwaar gewond werd afgevoerd naar het ziekenhuis. "Ik had zes gebroken ribben, waarvan er enkele door de longen waren geschoten", vertelt Mien Balvers.

Veel mensen in Kaatsheuvel denken dat de bij iedereen bekende Mien gestopt is met haar vrijwilligerswerk voor de plaatselijke afdeling van Gered Gereedschap. Maar niets is minder waar. "Ik ben weer helemaal opgeknapt, ik heb alleen een gat in mijn geheugen en ik moet elk uur nog vijf minuten rust nemen", vertelt de 72-jarige, die door de nasleep van het ongeval 22 kilo lichter is geworden. Dan geeft ze toch toe dat ze door het ongeval veel heeft ingeleverd. "Sommige mensen adviseren me om te stoppen met het Gered Gereedschap, maar dat overleef ik niet. Dit werk is mijn leven. Ik werk al 22 jaar in deze werkplaats, ik heb er zelfs in geslapen." Tijdens haar verblijf in het ziekenhuis en de maanden daarna heeft het werk op een laag pitje gestaan. Maar nu draait Gered Gerredschap als nooit tevoren. "Door het ongeval heb ik er goeie mensen bij gekregen. Sommigen zijn zelfs zo handig dat ze machines repareren die we eerst weg moesten gooien", vertelt ze trots. Geldzorgen zijn er nog wel. "Naast alle andere kosten, moeten we alleen al 4.500 euro aan huur op zien te brengen en op de gemeente hoeven we niet te rekenen. Als we het daar van moeten hebben, dan kunnen we de zaak net zo goed vandaag nog opdoeken", klinkt het verontwaardigd.Als ze het verhaal vertelt dat ze een rommelmarkt wilde organiseren en ze daarvoor aan de gemeente eerst 60 euro legeskosten moest betalen, loopt ze rood aan van boosheid. "Ik heb toen alles maar gelaten voor wat het was, want ik ga geen 60 euro betalen voordat er een cent binnen is." Om geld binnen te krijgen, wil het lokale bestuur van Gered Gereedschap zich meer gaan richten op donateurs en sponsors."Mij moeten ze zoiets niet laten doen, want daar ben ik totaal ongeschikt voor. Laat mij maar lekker in de fabriek werken. Maar we zijn echt op zoek naar iemand die dat voor ons wil regelen. Iemand die in die wereld thuis is, anders gaat het op den duur toch mis en dat zou zonde zijn voor de mensen in de ontwikkelingslanden", aldus Mien. Na het gesprek gaat ze snel weer aan de slag in haar werkplaats. Geïnteresseerden kunnen zich melden via telefoonnummer 0416- 273320.

Labels:

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

chapeau Mien!

24 juli, 2007  

Een reactie posten

<< Home