Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, oktober 01, 2008

Wanbetalers moeten hun auto 'inleveren'

KAATSHEUVEL - De belastingdienst heeft bij een grootscheepse controle in Kaatsheuvel vier auto's in beslag genomen van wanbetalers waarvan ze nog veel geld te goed heeft.

Dat is gisteren bekend gemaakt. Bij de controle van afgelopen vrijdag liepen meer mensen tegen de lamp. Een aantal loste de schulden ter plekke af. In totaal hadden al deze 'wanbetalers' voor nog ruim 100.000 euro aan rekeningen open staan.

De belastingdienst werkte bij de grootscheepse controle samen met de politie. Bij de Europalaan en Bevrijdingsweg in Kaatsheuvel controleerden ze een groot aantal auto's op kenteken. Vier wagens werden daarbij dus in beslag genomen. De eigenaren krijgen hun auto weer terug, als ze hun openstaande rekeningen hebben betaald. Het gaat hierbij om forse bedragen. Betalen ze niet, dan wordt de wagen vrijwel zeker via een veiling verkocht.

Naast de actie tegen de wanbetalers deelde de politie bij de controle nog eens veertig bekeuringen uit aan automobilisten, die zich niet aan de regels hielden. Het ging daarbij onder meer om bestuurders zonder rijbewijs of verzekeringspapieren bij zich. Ook werden bonnen uitgeschreven voor het niet dragen van een autogordel of het niet handsfree bellen.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoe was het feest van ROC leerlingen afgelopen weekend in de Werft?
Wat is de opbrengst voor Villa Pardoes geworden?

02 oktober, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Het was met 88 bezoekers volgens mij niet het succes geworden waar ze op gehoopt hadden. Ik begreep dat het wel gezellig was.
En iedere euro helpt natuurlijk.

02 oktober, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb gehoord dat er fietsen de lucht in zijn gevlogen over auto's heen klopt dat?

02 oktober, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De fietsen van mijn kids zijn inderdaad gemold. BALEN.
Hebben daar heel de avond voor nop gewerkt, en konden te voet naar huis.
Ik hoop dat die dat gedaan hebben ooit zelf ook eens met nieuwe spullen op pad gaan, en zoiets meemaken dan beseffen ze misschien dat het nutteloos is om de boel te vernielen.

02 oktober, 2008  
Anonymous Anoniem said...

@ anoniem
Heeft u toch wel aangifte gedaan?

02 oktober, 2008  
Anonymous Anoniem said...

we hebben zeker aangifte gedaan. nu maar hopen dat de werft beelden heeft van de camera die buiten hangt.

03 oktober, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Mijn fiets is ook eens onder die camera gesloopt en toen waren de beelden niet beschikbaar vanwege een storing (het systeem hing er net). Het is jammer, maar ik durf mijn fiets er niet meer neer te zetten. Ook komende zaterdag bij de night of harmony gaat mijn fiets weer achter slot en grendel bij een vriend van me in de buurt.
Ik zou zelf eens gaan vragen bij de werft naar de beelden, aangezien het niet erg hoog op het prioriteitenlijstje van de politie zal staan.
Ook de reclame borden voor het oude postkantoor hebben het moeten ontgelden trouwens.

07 oktober, 2008  
Anonymous Anoniem said...

we zullen nog eens naar de werft gaan. zielig als je nergens je fiets meer neer kunt zetten.

07 oktober, 2008  

Een reactie posten

<< Home