Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, november 25, 2008

Meer of grotere papiercontainer mogelijk in bijzondere omstandigheden

Persbericht Gemeente Loon op Zand

Op 1 december aanstaande gaat het nieuwe afvalinzamelsysteem van de gemeente Loon op Zand van start. In principe beschikken dan alle huishoudens over de benodigde containers voor restafval, GFT en papier. Meer of grotere papiercontainers komen vooralsnog alleen beschikbaar voor mensen die aan kunnen tonen om medische redenen niet genoeg te hebben aan het standaardpakket.

Meer afval door bijzondere omstandigheden
De gemeente komt graag tegemoet aan huishoudens die door medische redenen buitengewoon veel papierafval produceren. Aan mensen die in deze omstandigheden verkeren, willen we graag maatwerk leveren. Dat doen we door die mensen die vanwege hun gezondheid veel medicatie of hulpmiddelen verbruiken en zelf niet in staat zijn om hun papierafval naar een verzamelpunt te brengen, gratis extra opslagcapaciteit voor papier te verstrekken.
Verkeert u aantoonbaar onder omstandigheden dat u vanwege uw gezondheid straks niet over genoeg ruimte beschikt voor uw afval, neemt u dan contact op met onze servicetelefoon.
Voor mensen die niet onder bijzondere (medische) omstandigheden verkeren, bestaat de mogelijkheid om grotere containers aan te vragen niet.

Papiercontainers in de wijken
Beschikt u als inwoner van onze gemeente over het standaardpakket containers, maar heeft u op een bepaald moment toch zoveel papier dat u dat niet kwijt kunt in uw container? Dan heeft u per 1 december de mogelijkheid om uw papier in een grote papiercontainer in de wijk te storten. Op vijf plekken in onze gemeente worden grote papiercontainers geplaatst. Dit gebeurt steeds op de tweede zaterdag van de maand waarbij deze van 9.00 tot 15.30 uur open staan.

Eén zaterdag in de maand komen de containers op de volgende locaties te staan:
In Loon op Zand aan het Weteringplein en in de Willibrordusstraat
In De Moer aan De Hooivork
En in Kaatsheuvel aan de Burgemeester van Besouwlaan en de Crispijnstraat
Om overlast te voorkomen worden de containers na half vier meteen afgevoerd. Daarnaast blijft natuurlijk de mogelijkheid bestaan om papier gratis in te leveren bij de milieustraat aan de Liechtensteinstraat.

Servicetelefoon
Meent u op grond van uw medische omstandigheden recht te hebben op extra capaciteit voor papierafval, neemt u dan tijdens kantooruren contact met ons op via 0416- 273455. Uw aanvraag wordt dan in behandeling genomen.

17 Comments:

Anonymous Anoniem said...

kan iemand mij vertellen waar de meeste mensen wonen in kaatsheuvel ??
schijnbaar in de burgemeestrswijk
daar staat dus altijd alles.
en het papier in de crispijnstraat is lekker kort bij het bejaardehuis.
maar in kaatsheuvel zuid staat dus zoals gewoonlijk niks.
is dus echt weer over nagedacht


peter

25 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

ik vraag me af warom het allemal zo moeilijk moet,waarom kunnen we gewoon de oude maat niet terug hebben van de papiercontainer,de reinste onzin dit!Ik ga mijn papaier echt niet opsparen in de schuur ondat even naar de container te brengen,,ik zit nondeju al meej 3 bakken op menne dam te kijken.
volhende probleem de restafalbak it al bijna vol.en ik moet nog een week wachten voordat hij geleegd gaat worden,zal lekker gaan stinken van de zomer,waar zijn ze hier toch meej bezig?

25 november, 2008  
Blogger Hinke said...

Ik vind het hele omwisselen van de containers ronduit slecht gaan.

Mijn containers zijn maandag de 17de gewisseld. Ik zet afgelopen maandag weer mijn containerbuiten omdat die vol is en geleegd moet worden. Maar hij is niet geleegd. Navraag bij de gemeente op dinsdag ochtend. Er waren meer klachten gekomen, ze gaan Van Gansewinkel de opdracht geven om nogmaals de route te rijden. Dinsdag avond nog steeds een volle container. Woensdag ochtend weer gebeld. Krijg ik te horen dat er nog geen aangepaste vuilniswagens zijn om de nieuwe containers te legen en dat de eerst volgende lediging van de nieuwe containers pas gaat plaatsvinden in december, volgens de route van de nieuwe planning.
a) Dat betekend voor mij dat mijn container op donderdag 4 december geleegd gaat worden, dan moet ik dus 3 weken met een container doen. Ik heb een gezin met kleine kninderen, luiers enzovoorts, en de container zit na een week al vol.
b) Onzin van die aangepaste vuilniswagens. De container betreft een omgebouwde papier container. Die werden toch al vaker gewoon netjes geleegd.

Dhr. v. Velthuizen van de gemeente Loon op Zand stelt vervolgens per telefoon voor dat ik mijn overige afval maar bij de stort moet wegbrengen. Maar ik betaal al veel geld om het hele jaar mijn containers geleegd te krijgen en dan moet ik voor dat afval ook nog een keer extra betalen bij de stort. Op mijn vraag of ik dan de kosten bij de gemeente kon declareren antwoordde hij "nee, dat kan niet de bedoeling zijn".

Echt, het stoom kwam uit mijn oren. Ik ben in staat om mijn volle vuilniszakken af te geven bij de infobalie van het gemeente loket. Ik vind het echt belachelijk dat ik drie weken met één container moet doen.

En weet je wat ik denk? Het omruilen van alle containers duurt langer dan verwacht. Of beter gezegd, het loopt vreselijk uit. Ze hebben gewoon geen tijd/mankracht om de gebruikelijke ledigingen te doen. Dus zadelen ze de burger maar weer eens op met de problemen.

Groeten
Hinke

26 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

IK dacht dat we over moesten naar een andere manier van afval ophalen omdat er geen wagens meer waren waar de oude bakken in konden. Nu hebben ze weer geen wagens voor de nieuwe bakken begrijk ik uit bovenstaande.
Over het te veel aan afval, dump het bij Joop Bisselink in de tuin die heeft al die ellende bedacht.

26 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Tja, nu gebeuren er allemaal dingen waarvoor al lang geleden is gewaarschuwd door de oppositie. Na slecht communiceren en een slecht afvalophaalsysteem nu dus de vertraging en all ellende erom heen. Bedankt gemeente!

26 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Dank voor je steun @ laatste anoniem.

Dit proces is helaas niet meer te stoppen.

met vriendelijke groet,
een partij van de oppositie
Jacky Smit van Gijsel
fractievoorzitter VVD Loon op Zand

26 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De crispijnstraat is vlakbij de milieustraat wat voor toegevoegde waarde heeft dat nu?
Waarom niet een bak op het bruisende marktplein daar is tenminste ook genoeg ruimte
en in kaatsheuvel zuid bij het maas plein.

en bijv op het mauritsplein

26 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

we zullen er weer maar rekening mee moeten houden dat er toch niet naar de burgers geluisterd wordt.
alles lekker neerzetten waar geen mens komt, de bak zou een vol komen
nu kunnen ze dan weer zeggen er is geen behoefte aan.
kunnen ze dat ook weer afschaffen dus.
zo gaat dat met b&w die dromen van een grote stad.


peter

26 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

en vanaf 1 december allemaal nieuwe wagens van van ganzewinkel, nee geen vuilniswagens maar voor de raadsleden.

26 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

neeeejjjj niet het maasplein. doe dan maar het bruisend dorpshart.

ik ben het al stront beu die kliko's.

heb nog steeds geen chip.

papierkliko veel te klein.

petra

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

jacky

kan jij mij even vertellen waar het maasplein is
ken vele pleinen , maar maasplein is nieuw

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

De Maas.
Achter de Mark.

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

had eigenlijk wel van een fractievoorzitter verwacht dat die de straatnamen kende dus.

dus al net zo verwarend als het hele spulletje

peter

27 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

@ Peter,

Bij de Maas wordt het groene grasveld in de volksmond het Maasplein genoemd. Heb er jaren gewoond dus beetje dimmen aub.

29 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

maar maasplein bestaat dus niet

peter

29 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

het marktplein ook niet

30 november, 2008  
Anonymous Anoniem said...

Juist het marktplein ook niet en iedereen noemt de Nieuwe Markt zo.

01 december, 2008  

Een reactie posten

<< Home