Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, juni 11, 2009

Burgemeester Van Hoek stopt

KAATSHEUVELRia van Hoek-Martens neemt met pijn in het hart afscheid als burgemeester van de gemeente Loon op Zand. Het verloop van haar ziekte maakt een terugkeer onmogelijk. „Graag had ik me nog ingezet voor deze prachtige gemeente. Helaas is dat niet mogelijk”, schrijft Van Hoek in een persoonlijke brief aan inwoners van de gemeente Loon op Zand. Van Hoek (59) was ruim vier jaar burgemeester in de gemeente Loon op Zand.

Ze wil nu niet met stille trom vertrekken, maar op een persoonlijke manier afscheid nemen van de gemeenteraad, medewerkers en de inwoners van de gemeente Loon op Zand. „Daarvoor worden drie bijeenkomsten gehouden. De eerste is waarschijnlijk al begin juli. „Ik hoop dat ik in staat ben om afscheid te nemen als burgemeester van de gemeente die mij zo lief is.”

Begin vorig jaar werden bij Ria van Hoek uitzaaiingen geconstateerd. Na de zomer legde ze haar functie neer om zich geheel op haar herstel te concentreren. Sinds oktober worden haar taken overgenomen door waarnemer Wim Luijendijk. Van Hoek hield de deur voor een terugkeer als burgemeester nog op een kier. Maar haar ziekte dwingt haar nu tot een definitief afscheid. „Regelmatig ben ik onder behandeling, het herstel verloopt echter niet altijd zoals wij hopen”, schrijft ze. In haar open brief bedankt ze alle mensen voor alle steun en blijk van medeleven. „Van harte hoop ik dat uit het oog niet helemaal uit het hart zal betekenen en dat we elkaar nog eens treffen.”

Formeel blijft Van Hoek tot 19 februari volgend jaar burgemeester van Loon op Zand. Haar functie eindigt dan na een ononderbroken ziekteperiode van twee jaar. Luijendijk blijft deze periode waarnemer in Loon op Zand. In het najaar starten waarschijnlijk de procedures voor de opvolging van Van Hoek. Wat de toekomstplannen van Luijendijk zijn, zegt hij niet belangrijk te vinden. „Die vraag speelt nu helemaal niet. We betreuren het afscheid van Ria. Daar gaat al onze aandacht naar uit.”

2 Comments:

Anonymous Henk said...

Ze is een warme, hartelijke vrouw. Ik wens haar en haar man dan ook erg veel sterkte.

12 juni, 2009  
Anonymous Anoniem said...

heel veel geluk gewenst,en ik hoop dat je met je gezin een goede draai zult vinden in de toekomst.
blijf vechten.
want krakende wagens lopen het langst.

en dat jullie nog vel leuke dingen mogen doen.

harrie

12 juni, 2009  

Een reactie posten

<< Home