Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

donderdag, juni 11, 2009

Burgemeester Ria van Hoek (persoonlijke brief aan inwoners)


Aan de inwoners van de gemeente Loon op Zand

Sinds februari vorig jaar kamp ik met gezondheidsproblemen, vanaf september ben ik wegens ziekte volledig thuis. Regelmatig ben ik onder behandeling, het herstel verloopt echter niet altijd zoals wij hopen. Deze periode is me tot nu toe niet gemakkelijk gevallen, integendeel.

Vaak sta ik stil bij wat me is overkomen en wat dat zoal betekent voor mezelf en voor degenen die me erg na staan. Het daarbij afstand moeten nemen van je werk, is verre van eenvoudig.Het werk was en is voor mij erg belangrijk. In de gemeente Loon op Zand heb ik mij vanaf de eerste dag erg thuis gevoeld. Daarom doet het me ook erg veel pijn dat wij voorzien dat ik in de functie van burgemeester niet meer terug kan keren. Het doet me erg goed dat de raad en het college volop actief zijn om de hoge ambities te realiseren en zodoende de gemeente op een nog hoger niveau te brengen. Plezierig is het dat ik gedurende mijn ziekteperiode voortdurend op de hoogte ben gehouden van en betrokken ben bijeen groot aantal zaken. Dankbaar ben ik dat ondermeer waarnemend burgemeester Luijendijk daar een hele fijne rol in heeft gespeeld.

Graag had ik me nog ingezet voor deze prachtige gemeente ….helaas dat is niet mogelijk. Ik hoop dat ik wel in staat ben om afscheid te nemen als burgemeester van de gemeente die mij zo lief is. Van de gemeente als geheel, de gemeenteraad, het college, de medewerkers en vooral van al die gezellige warme inwoners die er samen echt leefbare dorpen van maken.

Van al die verenigingen, instellingen, bewoners en ondernemers die samenwerken aan een prachtige gemeente. Met verdriet constateer ik dat ik daar als burgemeester niet langer deel van uit kan maken.

Van harte hoop ik dat uit het oog niet helemaal uit het hart zal betekenen en dat we elkaar nog eens treffen. In ieder geval hoop ik dat het ons gegeven is om op een goede manier van u afscheid te nemen.
Graag wil ik al diegenen die mij gesteund hebben in woord en gedachte, een brief, kaart,email, telefoontje kortom op welke manier dan ook heel hartelijk danken. Het is fijn te weten dat mensen me niet vergeten en me dat ook laten weten.

Tot slot wens ik u allen alle goeds.

Ria van Hoek - Martens
burgemeester