Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

dinsdag, juni 02, 2009

Diamanten paar van Vlimmeren nog kerngezond.

Sprang-Capelle – Afgelopen zondag vierden Piet van Vlimmeren (89) en Francine van Boekel (83) met hun vier kinderen en negen kleinkinderen hun 60 jarig huwelijk.

Het echtpaar woont nog geheel zelfstandig aan de Hobbemastraat 2 in Sprang-Capelle. “We zijn allebei nog kerngezond. Ik hou mijn tuin van 800 m2 geheel zelf bij. Daar heb ik nog niemand voor nodig”, vertelt Piet. Het geheim van die goede gezondheid: een sigaartje en een borreltje op zijn tijd. “Maar alles met mate”.

Het paar leerde elkaar kennen in de Waalwijk. Piet werkte bij TNO en zat in de Antoniusstraat in pension. Francine woonde een paar huizen verderop. Er was weinig te doen in die tijd en de hospita organiseerde een dansmiddag in huis. Daar was ook Francien met haar zes zussen. “Ik had ze toen voor het uitkiezen, maar ik heb voor Francien gekozen”, lacht Piet.

Voor hun huwelijk gaf Francien les op de Theresiaschool in Kaatsheuvel. “Tegenwoordig klagen ze al als ze dertig leerlingen in de klas hebben. Ik had er 55”, klinkt het trots. Na hun huwelijk moest ze voor hun vier kinderen zorgen, maar is ze wel altijd blijven studeren. De geboren en getogen Waalwijkse heeft nog steeds iets met Kaatsheuvel. “We doen er nog steeds de boodschappen”.

Het paar heeft een passie voor klassieke muziek. “Op zondagavond gaat de televisie uit en luisteren we naar klassieke muziek”. Tot voor kort maakte het echtpaar ook samen muziek. “Mijn vrouw speelde piano en ik zong. Maar mijn stem laat het nu afweten”, zegt Piet die carrière heeft gemaakt bij TNO. “Ik ben begonnen als leerling en opgeklommen tot directeur”. Bij zijn afscheid werd de geboren Dordrechtenaar benoemd tot Officier in de orde van Oranje Nassau.

Trots toont hij de brief van de Dienst van het Koninklijk Huis waarin de Koningin het paar feliciteert met hun 60-jarig huwelijk. Plannen om te gaan verhuizen hebben ze voorlopig nog niet: “Het bevalt ons nog steeds prima hier”.