Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zaterdag, januari 23, 2010

Doorbraak in Dorpshart Kaatsheuvel

De gemeente Loon op Zand is dichtbij een deal met combinatie Heijmans Vastgoed, WSG en ProperStok over de bouw van het Bruisend Dorpshart in Kaatsheuvel. Met de kleine 18 miljoen euro van de gemeente kan het dorpshart er komen.

KAATSHEUVEL De bouw van het nieuwe ‘Bruisend Dorpshart’ in Kaatsheuvel komt in een stroomversnelling. De combinatie Heijmans Vastgoed, WSG en Proper-Stok wil het project uitvoeren voor een kleine 18 miljoen euro. Dat is het bedrag dat de gemeente Loon op Zand voor het dorpshart uit wil trekken. Volgens burgemeester Wim Luijendijk moet het definitieve ja nog klinken, maar zijn de onderhandelaars er uit, en is het project voorlopig gegund. Luijendijk maakte het nieuws bekend tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de Kaatsheuvelse Ondernemers Sociëteit (KOS).
Het college buigt zich komende dinsdag over het voorstel voor een definitieve gunning. „Ik ben ervan overtuigd dat we met de gunning een verantwoord besluit nemen”, aldus de burgemeester. „De achttien miljoen is afdoende gebleken voor het realiseren van de Noordwand, het nieuwe gemeentehuis, multifunctioneel centrum het Carré en Woonhoven”.

Helemaal rond is de gemeente Loon op Zand overigens nog niet. Zo ligt er volgens Luijendijk nog de waarschuwing van de ondernemingsraad, die zich met name zorgen maakt over de hoge kosten van een nieuw gemeentehuis. Verder zijn onderhandelingen gaande met de SMC (Stichting Multifunctionele Centra), waaronder onder meer sociaal-cultureel centrum De Werft valt. Ook de politiek moet nog haar fiat geven.

Wethouder Hans Waijers (CDA, Bruisend Dorpshart) zegt blij te zijn dat het tot een deal lijkt te komen, die zal uitmonden in een goed juridisch onderbouwd contract. „De risico’s zijn aanvaardbaar.
Als de gemeenteraad akkoord gaat, kan snel gestart worden met de bouw van het dorpshart.

6 Comments:

Blogger peter said...

hoi hans

beloof je de meerkosten uit je eigemn zak te betalen
2
dus mooi niet he

gewoon ff doorduwen voor de verkiezingen, toch.
nadien is het voor de overigen he hans, zo werk je toch he

peter

peter

23 januari, 2010  
Blogger peter said...

maak nu eerst eens je zaakjes in orde voor je iets doet he gemeenteraad.
maar ja dit moet de mensen even door de strot geduwd worden , nog voor de verkiezingen dus.
dit word dus 18 miljoen , en daarbij komt nog 50 % miscalculatie
of doet hans wayers soms de garantie geven dat het voor die 18 miljoen gebouwd word, mooi niet dus.
en dan na de verkiezingen snel naar een andere woonplaats zeker he hans , om daar de mooie mijnheer te gaan spelen.

peter H

ja zet er de h maar bij omdat er dus nu nog een komt met peter.

23 januari, 2010  
Blogger H.W.Bogaard said...

Journalisten cq dagbladen geven dikwijls voorspellingen als het gaat over verkiezingen.Maar als burger zijnde geef ik nu een voorspelling aangaande de gemeenteraadsverkiezingen 2010 dat mag toch in een democratie? Ik verwacht dat de nieuwe coalitie in maart 2010 zal bestaan uit: CDA,VVD en gemeentebelangen;dat zijn toch de voorstanders van het Bruisend Dorpshart en dat is een hot item. Dus pro3(P.v.d.A,Groen links en D66)kunnen het weer schudden en terecht misschien!

24 januari, 2010  
Blogger H.W.Bogaard said...

Ik begin te balen van roofvogels,roys,peter enz. die anoniem blijven! Zijn jullie bang om je identiteit prijs te geven?Heb bij mensen die Kaatsheuvel veel beter kennen dan ik geinformeerd wie jullie zijn. van twee mensen is het mij nu duidelijk.
Maar jah wat schiet ik daar mee op als er geen dialoog mee mogelijk is!!!!!!!

24 januari, 2010  
Blogger Unknown said...

;-)

Coalitie ben ik een keer met je eens. Verder laat ik me niet verleiden, discussie op basis van inhoudelijke standpunten vind ik belangrijker dan scoren op de man af. Als ik nu zou moeten kiezen, zou het VVD worden. Voldoende voor je?

PS Gebruik niet te vaak shift-1, komt zo dwingend over...

25 januari, 2010  
Blogger peter said...

hoi Hans

met mij is altijd een dialoog mogelijk,
en de redactie kent mij dus ook persoonlijk.
die mag wat mij betreft gerust aan je vertellen wie ik ben.

peter h

25 januari, 2010  

Een reactie posten

<< Home