Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

zaterdag, november 27, 2010

Gekrenkt als ouder

Naar aanleiding van het artikel over het afscheid van de wijkagenten in Loon op Zand en Kaatsheuvel het volgende. In Loon op Zand ben ik een van de ouders die al langere tijd actief zijn om samen met de jongerenwerkster en de jeugd tot een oplossing te komen. Onlangs is in overleg met de jeugd, buurtwerker, woningbouwvereniging, jongerenwerkster en politie een van de plaatsen waar de jeugd zich buiten graag bevindt zelfs opnieuw ingericht. Het jongerencentrum is extra open in de avond en daar maken de jongeren gebruik van. Ze kijken er bijvoorbeeld naar voetbal. Ik voel me enorm gekrenkt door de regel: en als ze dan iets uitgespookt hebben dan zeggen de ouders 'dat doen die van ons niet'. Dat geldt niet voor mij en waarschijnlijk ook niet voor de ouders die al langer zo betrokken zijn bij hun jeugdigen! En ik denk absoluut niet dat een coffeeshop de oplossing is. Dat is juist net nĂ­et wat ik wil voor mijn kind. Ik als ouder houd mijn jeugdige zeker in het vizier en dat geldt ook voor de andere betrokken ouders en jongerenwerkers.
Mevr. van Draanen Loon op Zand