Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

woensdag, maart 23, 2011

Proef Nightliner Tilburg-Waalwijk start definitief

KAATSHEUVEL - De proef met de nachtbus van Tilburg naar Waalwijk gaat definitief in het weekend van 16 april van start. Ook de provincie heeft nu ingestemd met de komst van de Nightliner.

De nachtbus rijdt straks in de nacht van zaterdag op zondag van Tilburg centrum, Tilburg Noord (Midden-Brabantweg), Loon op Zand (busstation), Kaatsheuvel (Horst), Sprang-Capelle (Sprang kruispunt) naar Waalwijk (Tuinstraat). De vertrektijden zijn om 1.30 uur, 2.30 en 3.30 uur.

Reizigers betalen voorlopig 3 euro voor de rit met de Nightliner. De proef met de nachtbus duurt een jaar. De provincie draagt alleen het eerste jaar bij aan de kosten. Daarna moeten betrokken gemeenten besluiten of de pilot met de Nightliner een vervolg krijgt. Bij ernstige incidenten in de bus stopt de proef overigens direct.

Bron: Brabants Dagblad

5 Comments:

Blogger maus said...

Geweldig!!! Eindelijk is het zover. Ik zou zeggen beter laat dan nooit. Succes ermee!

23 maart, 2011  
Blogger maus said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

23 maart, 2011  
Blogger Gerard said...

Ja Maus, eindelijk. Maar ook ik vrees net als anderen dat er, omdat er maar een afzetpunt komt in Kaatsheuvel, er mensen op de looproute van de Horst naar huis overlast zullen ervaren van de dikwijls ietwat aangeschoten jeugd.
Beter was het geweest om, zoals tijdens de proef enkele jaren geleden van o.a. SP, VVD en jeugdwerk, de route van lijndienst 136 gereden zou worden. Die route is in tijd ongeveer 15 minuten langer maar zou volgens mij veel irritatie voorkomen.
Ik krijg een zwak vermoeden dat door deze koers de politiek AANSTUURT op een mislukking.

24 maart, 2011  
Blogger H.W.Bogaard said...

Ja Gerard,jij hebt volledig gelijk!!
Busonderneming viola kan ook alvast glas gaan bestellen voor de bushaltes in de van Heeswijkstraat enz.En de bewoners autospiegels enz.Voer de nightliner langs de woningen van B en W en gem. raad.
Dan komen die er achter wat voor inpact de nightliner zal hebben.

25 maart, 2011  
Blogger Gerard said...

Hans, ik vind de nightliner nog steeds een prachtige oplossing voor de uitgaande jeugd, alleen zouden ze zoals ik stelde de route van lijn 136 moeten rijden.
Ook dan zal er natuurlijk een kansje zijn dat er overlast ontstaat, bij mij naast de deur staat een lokaaltje dat verhuurd wordt voor feestjes en daar heb ik ook wel eens hinder van om 3 uur, maar dat zal in elk geval beduidend minder zijn dan wanneer er 20 jeugdigen tegelijk "losgelaten" worden.
Maar al met al hoop ik dat de jeugd zich zal gedragen en dat de gemeente zich sterk maakt voor aanpassing van de route, want het is en blijft een goede en goedkope oplossing die wat mij betreft niet mag mislukken.

26 maart, 2011  

Een reactie posten

<< Home