Kaatsheuvel

Verzameld nieuws uit Kaatsheuvel Disclaimer: Teksten en/of foto's van deze weblog mogen niet worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotocopie, of op welke andere wijze. Nederlandse Vereniging voor Journalisten 13641

vrijdag, juni 29, 2007

“Loon op Zand hangt aan de achterste mem”

Kaatsheuvel / Loon op Zand – Inwoners van Loon op Zand zijn het beu dat het kerkdorp Loon op Zand bij het college steeds maar aan de achterste men hangt bij het uitvoeren van projecten. Dit liet fractievoorzitter Els Coolegem van LLoZ donderdagavond tijdens de raadsvergadering het college fijntjes weten. Volgens Coolegem gaat alle naar andere projecten. “Als je naar de plannen in de Voorsjaarsnota dan zijn er vijf projecten naar achteren geschoven. Volgens haar blijven plannen als de Kasteelweide, het verkeerscirculatieplan en de ontsluitingsweg op de plank liggen. “Wij zijn dit meer dan beu”, aldus Coolegem. Desgevraagd gaf ze als reden op dat er in Kaatsheuvel misschien meer stemmen te halen zijn dan in Loon op Zand. Wethouder Hans Waijers (CDA,bouwen), was het niet eens met Coolegem. “U kunt niet verwachten dat een wethouder die zelf in Loon op Zand woont, het kerkdorp aan de achterste men laat hangen. “Ik weet zeker dat we binnenkort met diverse projecten aan de gang slag gaan en ik verzeker U dat de inwoners van Loon op Zand binnenkort aan de voorste mem hangen”, zo zegde Waijers toe

Labels:

Ingezonden

Loon op Zand - Het is ook mijn ideaal dat de inwoners van Loon op Zand hun boodschappen in eigen dorp doen - liefst lopend of op de fiets, goed voor iedereen en geen parkeerprobleem.
De realiteit is anders. Begrijpelijk, want op het winkelaanbod hebben wij als inwoners ook weinig invloed gehad. Eerst verscheen er een winkelcentrum, met winkelruimtes die voor de dorpswinkeliers onbetaalbaar waren. Er kwamen ketenwinkels in of winkeliers van buiten waardoor de winkelnering van bestaande dorpswinkeliers langzaam maar zeker afnam. De verschillende supermarkten volgden elkaar op, waarvan alleen de Jumbo erin leek te slagen mensen naar Loon op Zand toe te trekken i.p.v. af te stoten.
En dan spreken we nog niet over de verlokkingen van de winkels in Tilburg, Waalwijk en Kaatsheuvel, voor ons op steenworp afstand. Het zijn de harde kanten van de vrije markt waar inwoners en winkeliers mee te maken krijgen. Ik gun het ze niet, ik blijf "gezellig" boodschappen doen in Loon op Zand. Op de fiets

Labels:

zaterdag, juni 23, 2007

Mogelijk snel postagentschap in Loon op Zand

Kaatsheuvel -Loon op Zand – Warschijnlijkheid beschikt het kerkdorp Loon op Zand op korte termijn weer een postagentschap van TNT Post. Dit heeft directeur Operations Frans van Grinsven van winkelketen Henk van der Doelen vanuit het hoofdkantoor in Heesch gisteren meegedeeld. Het postagentschap zal gevestigd worden in het filiaal van Drogisterij-Parfumerie Henk van der Doelen aan het Oranjeplein 23. Volgens Van Grinsven voert hij vanaf half juni serieuze onderhandelingen met TNT over een business point in Loon op Zand, en is het voor 99,9 % zeker dat Loon op zand binnen acht weken weer een postagentschap heeft. “Tenzij er belemmeringen zijn op het gebied van bouwkundige aanpassingen”. Van Grinsven: “TNT gaat kijken of ons pand geschikt is en bouwkundig aangepast kan worden. Als dat het geval is zit er op de inventaris een levertijd van zes tot acht weken. “Wij zullen ons voor 110% inzetten om het postagentschap in binnen zo’n kort mogelijke tijd onze winkel te krijgen”, aldus Van Grinsven die zegt moeite te hebben met de uitspraak van wethouder Aussems in het Brabants dagblad van gisteren. “Wij doen dit echt niet uit liefdadigheid, maar we zien het als een toegevoegde waarde voor onze klanten. Volgens Van der Doelen valt TNT niets te verwijten. ”Als een winkel in een dorp sluit, dan kun je TNT niet verwijten dat ze direct een oplossing hebben”

Labels:

vrijdag, juni 22, 2007

Loon op Zand zonder postagentschap

Door Jan in ‘t Groen

Wethouder legt schuld van sluiting van postagentschap bij Loonse inwoners.

Loon op Zand – Het kerkdorp Loon op Zand zit vanaf woensdag zonder postagentschap.
NOVY, waar het postagentschap nu onder is gebracht sluit per 1 juli haar deuren en stopt met ingang van aanstaande woensdag met het postagentschap. Dat houdt in dat de inwoners van Loon op Zand nergens meer terecht kunnen en aangewezen zijn op het postkantoor in Kaatsheuvel. De ondernemers die een postbus hebben bij NOVY zijn door TNT schriftelijk op de hoogte gebracht dat ze van vanaf 27 juni niet meer terecht kunnen bij het business point bij NOVY. De ondernemers moeten net als de burgers, voor hun pakketpost naar Kaatsheuvel. Wel kunnen ze tegen betaling tijdelijk een beroep kunnen doen op brengservice. Peter Flohr van Bureau Flohr en Verheijen noemt de manier waarop TNT met zijn klanten omgaat onfatsoenlijk. “Je kunt tijdelijk gebruik maken van een brengservice, maar dan moet je wel een jaarcontract ondertekenen”, aldus de ondernemer. Wethouder Wim Aussems (Gemeentebelangen, Economische zaken) zegt geschrokken te zijn van het bericht dat NOVY haar deuren moet sluiten en dat het postagentschap verdwijnt. Hij legt de schuld direct bij de inwoners van Loon op Zand. Aussems: “De Loonse mensen denken dat zo’n ondernemer het postagentschap uit liefdadigheid open houdt. Als de inwoners van Loon op Zand NOVY niet hadden gezien als een servicewinkeltje, waar ze naar toe gaan als ze iets vergeten zijn, dan had de winkel nu niet hoeven sluiten. De wethouder doet dan ook een beroep op de inwoners van Loon op Zand om vooral in hun eigen dorp inkopen te doen. “Zolang ze dat niet doen zal het winkelbestand teruglopen, en dat is nu juist niet de bedoeling”, aldus Aussems, die ondernemers oproept zich bij TNT te melden om zo snel mogelijk het Postagentschap van NOVY over te nemen. De voorzitter van de Loonse Winkeliersvereniging was niet bereikbaar voor commentaar.

Labels:

Spontaan lek Ecliptica

Kaatsheuvel / Loon op Zand – Gisterochtend is rond 7.30 de waterleiding aan de Ecliptica gesprongen. Volgens een woordvoerster van Brabant Water betrof het een hoofdleiding die over een lengte van tien meter gescheurd was. Binnen korte tijd stond de straat blank. Om de overlast voor de bewoners te beperken bracht Brabant Water omleggingen aan. Toch zaten 41 Woningen tot het middaguur zonder water. De werkzaamheden duurden gisteren nog de gehele dag. Vandaag wordt er opnieuw bestraat. Volgens de woordvoerster van Brabant Water is er sprake van een spontaan lek. Maar ze sluit niet uit dat de wateroverlast van 8 juni waarbij de Ecliptica ook onder water kwam te staan, in combinatie met het bouwverkeer van de bouw van de Serviceflat de oorzaak is van de grote scheur in de leiding. De wateroverlast komt op het moment dat de VVD fractie van Loon op Zand schriftelijke vragen heeft gesteld over de wateroverlast op 8 juni aan de Andromeda, Ursa Minor en de Ursa Mayor. Volgens de oppositiepartij zou in die straten een ondeugdelijk rioolstelsel liggen en zouden de werkzaamheden niet volgens het bestek zijn uitgevoerd. Volgens het bestek zou bij het leggen van de riolering een overstort aangelegd moeten zijn, maar is dat nooit gebeurd. Kortom, de VVD-fractie heeft twijfels of de werkzaamheden wel goed zijn uitgevoerd en heeft het college om opheldering gevraagd.

Labels:

donderdag, juni 21, 2007

Een uitstapje naar Loon op Zand

Kaatsheuvel - Om het vertrek van collega Jeroen Ketelaars op te vangen ben ik vandaag werkzaam geweest voor het kerkdorp Loon op Zand. De dag begon overigens hefftig met tientallen reacties over de mysterieuse schijfjes en een gesprongen waterleiding aan de Ecliptica in Loon op Zand. (foto). Morgen veel nieuws uit het dorp Loon op Zand in de krant. Maar het klapstoelenconcert zal niet ontbreken.

Labels:

zondag, mei 27, 2007

Containerbrand in Loon op Zand

Vannacht werd de brandweer van Loon op Zand om 3.44 uur gealarmeerd voor een containerbrand ter hoogte van Kerkstraat 52. De brandweer had het brandje snel geblust.

Labels: